Tenkte jeg kunne oppdatere litt om hva som har skjedd, lite bilder da jeg ikke er noe flink til å huske på dette. Men bilen har mer eller mindre stått siden starten av mai. Den har stått i garagen med bukker. Jeg trengte en del deler og kjøpte mesteparten fra USA med båtfrakt. Men noe har jeg kjøpt her hjemme og, brukt for det meste.
Men det som er nytt:
- noen nye plater i gulv pga. rust. Behandlet rust, hatt alt av interiør ute renset og vasket alt synlig og usynlig, impregnert skinnet i setene. Etterisolert med støyisolering i hele bilen. Limt deler av interiør som har vært ødelagt, bilen er fri for gnikking, ulyder o.l.

- ny/brukt takkonssoll
- bygget om fra NP249 til BP242 (skiftet pakninger her)
- ny /brukt fremre mellomaksel med nye kryss, nye kryss også på bakre mellomaksel.
- nye motorfester og nytt girkassefeste.
- komplett nytt eksosanlegg fra og med grenrøret og bakover.
- ny eksosmanifold, samt rengjort innsugsmanifolden og skiftet o-ringer på innsprøytningsdysene. Rengjort Throttle-bodyen.
- montert lysrele og ekstralys, samt skiftet frontplate som lyktene sitter i med en ny/brukt en. Festet støtfanger foran på nytt, laget braketter.
- Behandlet støtfanger bak (metalldelen, ganske mye rust, brukte owatrol og bengalakk) og laget nye fester her også, da denne knapt hang på.
- ny multireim, går utenom AC foreløpig....
- montert ny elektrisk antenne. skikkelig vare fra Hong-Kong....

Ting som fremdeles må ordnes:
- førerdør henger, har pinnekit
- cruisekontrollen virker ikke, har strøm fram til actuator, ikke kommet lenger.
- AC-anlegg, men dette ligger nok litt fram i tid.
- sentrallås venstre bakdør, dårlig kontakt inn mot døra antakeligvis, høyttaleren virker heller ikke.
- driver og lodder VICen nå.
Fra før har jeg byttet alle oljer på drivverk og filter, samt rotor/fordelerlokk, pluggledniger og plugger.
Så ja, det var direkte deilig å kjøre seg en tur med den i stad. Artig med så mange valg på transferkassa