Skrevet av Emne: Hjelp til å heve Grand Cherokee WJ 1999mod  (Lest 2633 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Garrian

• 258 CID
  • *
Hjelp til å heve Grand Cherokee WJ 1999mod
« på: Fr., 7,Mars,2014,23,49 »
Hei

Jeg har lyst å heve min grand cherokee 1999modell. Det enkleste er vell å kjøpe ett hevesett (fjører og dempere)?

Norsk Offroad teknikk har 2", men på ebay finner jeg 4". Er det bare å dryle på, og gi gass? Eller er det noe jeg må tenke på? Har hørt noe om at det kan bli problemer med akslingene.

Takker for svar og innspill rundt dette.

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
Sv: Hjelp til å heve Grand Cherokee WJ 1999mod
« Svar #1 på: Lø., 8,Mars,2014,00,00 »
Ja det har jo være debattert side opp og side ned her fra før av :)
Se også innleggene her http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,12547.0.html
Eneste grunn til å kjøpe OME eller Trailmaster 2" evt. i Norge må jo være om man ønsker godkjenning i vognkortet.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget HardKåre

• Administrator
  • 360 CID
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Hjelp til å heve Grand Cherokee WJ 1999mod
« Svar #2 på: Lø., 8,Mars,2014,11,09 »
Husk at hvis du kjøper på ebay så vil enhver utekontroll/EU-kontroll potensielt kreve at du bytter tilbake til originalfjærer igjen. Eneste måte å unngå dette er å betale litt mer og få TUV-papirer med, så du får det godkjent. Sjekk 4wd.com, der kjøpte jeg 3" med TUV til XJ.
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #3 på: Lø., 8,Mars,2014,13,14 »
Fordelen med 2" heving (kanskje opp til 2,5") er at det for de fleste som ser den ikke vil være innlysende at bilen er hevet (det vil kanskje være mere dekkene som avslører det om de er av anseelig dimensjon.
Med 4" derimot så må man nok være forberedt på litt ekstrajobb med tilbakestilling og visning i tilfelle det blir påpekt ved kontroll.
Smartest er vel å gjøre slik som de som har godkjent 2" hevesett, samt 2" svarte spacere som etterhvert når de blir skitne ikke vises så godt  :)

Jeg har vel ca 2,5" heving bak i forhold til standard fjærer siden det er UC (up country) fjærer bak på min originalt som de fleste 3,1 og/eller de med hengerfeste visstnok har.
Og med 2" hevespacere så blir den relativt høy bak. Med båthenger og høyt kuletrykk på ser den derimot helt normal ut.

Har man av en eller annen grunn litt nedsegne fjærer og bytter til 3" hevefjærer samt bytter alle 8 gummi-fjærisolatorer (som det anbefales, disse kan jo også bli sammensunkne og ikke minst harde), så blir det jo en merkbar heving da. Kan  kanskje utgjøre 4" i praksis i forhold til slik bilen var før heving.
Men de fleste hevefjærene er vel basert på bensinmotorene, så med 3,1 TD vil man vel ikke få 100% heving foran men det utgjør vel ikke så mange mm vil jeg tro. :)
« Siste redigering: Lø., 8,Mars,2014,13,23 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #4 på: Lø., 8,Mars,2014,18,45 »
viderekomne  :)