Skrevet av Emne: Minimalisering av varerom  (Lest 1872 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget sailorboy

• 258 CID
  • *
Minimalisering av varerom
« på: Fr., 7,Mars,2014,16,40 »
Jeg har nettopp kjøpt en Jeep Wrangler 4 dørs vare, og lurer på om noen har erfaring med å tøye innermålene til minimum i varerom. Jeg vet at det koster en formue å havne på feil side av 140x105x90, men jeg la vadderet på gitteret å så at det lutet innover i bunn ca 10 cm i forhold til minsteavstanden i topp. Hvis man hiver mellom noen skiver eller hylsebeter, så vil man få betraktelig bedre plass til å legge setene bakover. Noen med erfaring?

Utlogget HardKåre

• Administrator
  • 360 CID
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Minimalisering av varerom
« Svar #1 på: Fr., 7,Mars,2014,17,11 »
Så lenge du holder deg over minstekravet så er det bare tut og kjør! Men du må være oppmerksom på at ved en kontroll vil de ikke nødvendigvis måle, men se etter modifiserte fester. Du må derfor være forberedt på å forklare deg, og det må alle som låner bilen også være...
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget sailorboy

• 258 CID
  • *
Sv: Minimalisering av varerom
« Svar #2 på: Fr., 7,Mars,2014,19,17 »
Takk for svar. Ja, det ante meg at de ville se etter modifiseringer. Tror jeg svinger innom biltilsynet å spør om det bør dokumenteres. Har en sub i holder som er beregnet på høyre side bak. Hvis jeg skrur fast denne så er det 90 cm åpning, men hvis man måler helt i bunnen så er det plastikkflenser som stikker opp 1 cm, og det er vel nok til å få trøbbel.. Hører med til utstyret originalt (Sahara mod) gir bra lyd, men den kan koste 230000 :-)

Utlogget Jippei

• 304 CID
  • **
« Svar #3 på: Sø., 9,Mars,2014,00,01 »
Jeg har montert både høytalerbøyle i taket og subwoofer bak. Da går nok ikke statskassa inn, men hva da med håndverkere som bygger innredning bak i varebiler? "Veggen" derimot har jeg ikke rørt.

Utlogget HardKåre

• Administrator
  • 360 CID
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
« Svar #4 på: Sø., 9,Mars,2014,10,27 »
Det er lov å montere fast "løst" utstyr, men det er ikke lov til å fysisk redusere varerommet til under minstemålene. Dvs at det er lov å skru fast ting som kan fjernes i en kontroll. Nå tror jeg ikke de noensinne krever å få demontere en håndtverkerinnredning, med mindre de kan se at det er blitt tullet med innestengt til veggen, for så lenge veggen står på rett plass er varerommet fortsatt like stort...
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget sailorboy

• 258 CID
  • *
« Svar #5 på: Sø., 9,Mars,2014,16,03 »
Høres betryggende ut. Ja jeg har og tenkt på alle de som bygger inn hyller på hver side i varebilene. Kan ikke være værre å bygge inn høytalere. Uansett, takk for svar folkens :)