Skrevet av Emne: Pris ZJ  (Lest 2608 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Iceman66

• 258 CID
  • *
Pris ZJ
« på: To.,27,Februar,2014,00,31 »
Har en flott grønn ZJ 96-mod 4.0 som jeg vurderer å selge,for å bytte til en  WJ.

Bilen er helt rustfri og har kun gått 51000 km,er en 5-seter som er i meget god stand,har en tidligere eier(pensjonist), bilen har alltid stått i garasje når den ikke var i bruk, har frem til jeg kjøpte den i august ifjor kun gått i innlandet og sett lite salt vil jeg tro.

I den forbindelse lurer jeg på hva jeg kan få/forlange for den.
« Siste redigering: To.,27,Februar,2014,00,34 av Iceman66 »
JEEP-frelst for alltid.

Utlogget Stormer

• 304 CID
  • **
Sv: Pris ZJ
« Svar #1 på: To.,27,Februar,2014,12,50 »
Avhenger jo av hvor mye noen er villig til å gi, tror ikke du får mer en 40/50 tusen.

Utlogget pwb

• 360 CID
« Svar #2 på: To.,27,Februar,2014,13,43 »
Hvorfor bytte? Du har jo en fantastisk bil der. Motoren er jo evigvarende.

Utlogget Zigma

• 258 CID
  • *
« Svar #3 på: To.,27,Februar,2014,16,08 »
Jeg byttet fra WJ til ZJ, storkoser meg og er kjempefornøyd. Blir nok aldri noe WJ på meg igjen  ;)

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #4 på: Fr.,28,Februar,2014,05,24 »
Aldri noe WJ igjen  ???

(mitt innlegg nr 1900  :P ) Må begynne å roe ned snart...)
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Tony Soprano

• 304 CID
  • **
« Svar #5 på: Fr.,28,Februar,2014,12,30 »
Jeg hadde nok fint gitt 50.000 kr for den om den har gått så lite og ser fin ut. Men jeg kjøpte i stedet en GC som det var en god del å gjøre med, og enda mer enn jeg så for meg (som vanlig...) litt billigere.

Utlogget Zigma

• 258 CID
  • *
« Svar #6 på: Fr.,28,Februar,2014,16,29 »
Aldri noe WJ igjen  ???

(mitt innlegg nr 1900  :P ) Må begynne å roe ned snart...)

hehe jo det har vell med at jeg er en "gammel bil mann" Bensin V8 og bil med lit classic look bringer frem smilet i meg :D diesel biler blir jeg bare sur av ;)

Noen av mine andre biler er 67 plymouth valiant og 68 plymouth barracuda (426 stroker) så det plasserer jo lista liksom -hehe

Men bevares WJ er langt mere moderne en ZJ da

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #7 på: Fr.,28,Februar,2014,16,41 »
Tror at en WJ med 4,7 HO motor vil bringe fram smilet i de fleste  :)
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.

Utlogget Iceman66

• 258 CID
  • *
« Svar #8 på: Lø., 1,Mars,2014,01,00 »
Så ZJ er bedre enn WJ?
Kanskje jeg bare skal beholde den, har nok bil i mange mange år hvis jeg vil.

Trodde kanskje WJ hadde litt bedre kjøre-egenskaper på vanlig vei, og var litt rimeligere å kjøre med.
JEEP-frelst for alltid.

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #9 på: Lø., 1,Mars,2014,05,58 »
WJ vant jo tittelen "Worlds best off-roader" i 4x4 Magazine så sent som i 2004, så noe positivt må det jo ha vært  :)
[17 Jun 2004] -- In a unique shootout between 10 of the UK’s favourite five-door off-roaders, 4x4 magazine has voted the Jeep Grand Cherokee its ‘World’s Best Off-Roader’.
http://www.wjjeeps.com/news_archives.htm

Her en diskusjon fra 2004 om saken http://www.jeepsunlimited.com/forums/showthread.php?329189-Did-the-WJ-need-to-be-replaced

WJ kostet 15 milliarder å utvikle, over bare drøyt 2 år.

"January 1999: Production of the all-new Grand Cherokee begins for international markets at assembly plants in Austria & South America"
Visste ikke at de hadde fabrikk i Sør-Amerika også ?

Det ble vel solgt ca 1,5 million WJ totalt. Går ut fra at antallet inkluderer biler produsert i Østerrike/WG ?
Et sted står det "The last WJ Grand Cherokee: No. 1,557,859 rolls out of JNAP" (Jefferson North Assembly Plant).
Det var jo et halvt år før den siste WG ble produsert i Østerrike. Så kanskje de ikke er inkludert i antallet ?

"The last WJ series Grand Cherokee, a white Laredo model, rolled off the assembly lines at the Jefferson North Assembly Plant Friday May 21, 2004.
Introduced 6 years ago in 1998, the 2nd generation WJ series has been very successful sales-wise.
At retail, it is estimated that more than 1.4 million WJs will have been sold - incredibly close to the number of 1st generation '93-'98 ZJ's sold (1,428,095).

Et annet sted står det "1,662,552 ZJ Grand Cherokees is built".

"The second generation Grand Cherokee was called the WJ and it was a complete redrawing of the car to the point that the new model shared only 127 parts with the original.
First of all, the structure was stiffened by Porsche Engineering for better steering and the engine was upgraded to a PowerTwch V8 with aluminum single overhead cams and plastic intake.
This engine was lighter and thus got better fuel economy. The transmission was also replaced with the new system called Quadra-Drive, with triple locking differential and three viscous clutches."
« Siste redigering: Lø., 1,Mars,2014,06,26 av teerex »

Utlogget pwb

• 360 CID
« Svar #10 på: Lø., 1,Mars,2014,11,01 »
Så ZJ er bedre enn WJ?
Kanskje jeg bare skal beholde den, har nok bil i mange mange år hvis jeg vil.

Trodde kanskje WJ hadde litt bedre kjøre-egenskaper på vanlig vei, og var litt rimeligere å kjøre med.

Er vel ikke sikkert den er bedre, men ZJ er jo en bra bil og med den motoren og km lengden så bør du jo ha en bil som holder lenge. Selv om den kanskje bruker litt mer enn nyere motorer så sparer du nok fort inn det på andre utgifter hvis du skrur litt selv.

Utlogget gon

• 304 CID
  • **
« Svar #11 på: Lø., 1,Mars,2014,12,48 »
Hva som er best av ZJ og WJ avhenger vel av kriteriene som legges til grunn for sammenligningen, men ifølge brukerundersøkelsen til  f.eks. car survey.org kommer ZJ avgjort best ut: http://www.carsurvey.org/reviews/jeep/grand_cherokee/. Om andre brukerundersøkelser viser samme bilde, vet jeg ikke.

Utlogget Zigma

• 258 CID
  • *
« Svar #12 på: Lø., 1,Mars,2014,14,04 »
hihi jau nå var vell jeg med og starte diskusjon om ZJ kontra WJ

Ikke helt meningen Så jeg kan jo fortelle hva jeg betalte for min ZJ rett før jul 2013. Den er ikke spesielt strøken men helt ok Den har 5.2 magnum motor og hevet 2" godkjent ok innskrevet i vognkort :D store hjul 315 ettellerannet ;) Dety er en 1995 mod. og jeg betal 40k for den

Så en strøken 1996 mod med lav km. vil jeg tro 50k ++ kanskje