Hei, jeg har som noen her har fått med meg kjøpt en 93 Grand Cherokee. Det er litt å gjøre med den, så det er ikke det. Den har stått mer eller mindre i 2 år, så en må nok regne med litt.
Men, jeg har en kraftig vibrasjon i hele bilen fra ca 60 km/t og oppover. Dekkene er akkurat avbalansert, men vibrasjonen er like ille som før jeg gjorde det.
Jeg mistenker kanskje at noen kryss har "satt seg", og får vel sjekke det. Eller er det noe annet som er typisk på Jeepen?
Bilen er en 4 liter R6 med AW4 automat, og vibrasjonen er den samme uansett turtall, i Drive eller I N osv. Den avhenger av farten, så kan nok utelukke motor/automat. Bilen har Quadradrive, viskosen er nok ikke ny, men den er heller ikke den verste jeg har kjent, men den lugger litt ved fult rattutslag på tørt underlag.
Bilen har gått 247.000 km. Jeg skal ta en service på den og har bestilt det jeg trenger fra USA. Jeg har også to kryss liggende fra GM B/C -body som ser ut til å passe. AC Delco og Moog.
Men tips mottas med takk

Har ingen spesielle ulyder. bortsett fra høyre side bak som har en svak lagerlyd. Men det har nok alle Jeepene jeg har prøvd hatt, en eller annen svak lagerlyd, og noen ulyder her og der. Det kan vel ikke være ting inne i akslingene (klokka o.l.) som kan forårsake kraftige vibrasjoner? det rister i hele bilen.