Skrevet av Emne: Vibrasjoner i min 93 Grand Cherokee  (Lest 4223 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Tony Soprano

• 304 CID
  • **
Sv: Vibrasjoner i min 93 Grand Cherokee
« Svar #15 på: Sø.,23,Februar,2014,17,02 »
Til vanlig bruk er det nok ok med 75w90 olje, men Limited slip tilsetning på bakaksel, og syntetisk olje er viktigst. Ellers er det 75w140 olje som er korrekt. Men, husk, syntetisk. Viktig om du kjører mye, og om du trekker henger. Mineralolje vil kunne koke og tørker ut, med kardang/ hjullagerhavari som resultat. (har jeg fått vite)

Ja, den 75w140 olja er jo veldig tjukk da, men den lager sikkert en fin film på lager o.l. Kan like godt bruke den sikkert. Men har alltid bruk 75W90 på de bilene jeg har hatt før fra USA. Skjønner egentlig ikke hvorfor Jeepen er så skjør? Trekker lite henger, men blir det virkelig så varmt bak der at olja kan koke?

Utlogget Tony Soprano

• 304 CID
  • **
Sv: Vibrasjoner i min 93 Grand Cherokee
« Svar #16 på: Sø.,23,Februar,2014,21,39 »
Oppdatering:

Jeg presset inn litt fett i fettnippelen på fremre mellomaksel, og vips kunne jeg flytte på den nedre del av den. Men den støvkappa eller hva det er er litt ødelagt. Hvordan noen har fått til det veit jeg ikke, men går den å få kjøpt løs? Kan det bli kast i selve akslingen av at støvkappa ikke er helt rund? Kryssene virker tålig bra egentlig. Noen som har erfaring fra lignende?