Skrevet av Emne: Keyless entry og olje  (Lest 1633 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Tony Soprano

• 304 CID
  • **
Keyless entry og olje
« på: Ti.,18,Februar,2014,10,22 »
Hei. Jeg har kjøpt meg en 93 Grand Cherokee. Men den mangler fjernkontrollene til sentrallåsen. Hvor kjøper man dette nytt? Eller må man plukke opp noen brukte på ebay?

En annen ting er olje. Bilen har en Aisin Warner automat, går det da bra med vanlig GM DX automatolje?

Har noen bruker biltemaoljer på automat, transferkasse og differensialer?

Takker for svar!

Utlogget pwb

• 360 CID
Sv: Keyless entry og olje
« Svar #1 på: Ti.,18,Februar,2014,22,09 »

Utlogget Tony Soprano

• 304 CID
  • **
« Svar #2 på: Ti.,18,Februar,2014,23,20 »
Dex III olje, kjøpes hos Mekonomen eller f.eks maldal ( http://www.maldalimport.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&&b_kid=1104772&b_id=1190458 )

Takk for svar. Tenkte kanskje å ta sjansen på biltema olje til automaten? Har brukt biltema til motoren i mange år nå, og det har nå gått fint og det ser bra ut under toppdekslene. Men veit ikke om andre her på forumet har andre erfaringer?

Utlogget gon

• 304 CID
  • **
« Svar #3 på: On.,19,Februar,2014,09,57 »
Jeg bruker Biltema-dexron i min AW-4, men siden Biltemas utgave er halvsyntetisk, bytter jeg hyppigere enn det som ellers er foreskrevet. Kjører nå bilen på syvende året og har aldri hatt noe problemer, relatert til olja. På motoren bruker jeg Dynocat.

Utlogget pwb

• 360 CID
« Svar #4 på: On.,19,Februar,2014,11,21 »
Ville aldri i verden brukt noe fra Biltema i min AW4. Er det noen vits å spare noen få kr på noe man ikke trenger å bytte på flere år? Blir det billigere å kjøpe noe billig skvip som man så bytter hele tiden fordi man ikke tar sjangsen på å kjøre lenge med det?