I går forsvant varmluften i ventilasjonsanlegget på min WJ 2001 mod. 4,7l Limited ( Dual Zone AC )

Det har vært litt dårlig i hele vinter, men nå forsvant all varme etter å ha kjørt litt selv med AC på HIGH var det bare nesten kald luft som kom ut.
Har tatt motor rens ( systemrens) for en 3 ukers tid siden, uten at jeg fikk så stor utbytte av dette men det var da fremdeles greit nok dersom det ikke ble for kaldt ute. Mye drit som da kom ut.

I dag har jeg sjekket AC anlegget sine feilkoder, men der var ingen ting. Mistenkte at det var problemer med at varmluft spjeldet var defekt, men ingen feilkoder. Skrudde ut hanskerom og så at motoren til spjeldet kunne både åpne og lukke for varmluft.
Tok av motoren og beveget spjeldet på akslingen. Kjentes helt fint ut. Stoppet i begge ender og virket fast i mekanismen.
Kjenner tydelig at det blåser mer luft ut av dysene når jeg setter temperaturen til LO en det gjør når jeg setter den til High.
Jeg tolker det slik at det er mer luftmotstand for varmluften som skal dras gjennom varmekolben , mens kald luften har fri passasje.
Dette tyder også på at varmlufts spjeldene på begge sider åpner/lukker som de skal da dette fungerer likt på begge sider.
Kan det være at varmekolben er så gjengrodd at det ikke sirkulerer vann gjennom, eller er det andre måter å sjekke dette?
Fikk ut mye drit da det bla tatt motor rens og det ble spylt skikkelig rent gjennom anlegget. Er det noe som nå har løsnet plutselig og tettet det til?
Termostaten var ute også, og ny termostat ble montert.
Slanger til varmekolben i ventilasjonsanlegget ble koblet fra termostathuset og de ble spylt begge veier.
Kjente på slangene i dag og de var glovarm så det er jo varmtvann i dem.
Jeg vet ikke hva mer det er å gjøre og trenger tips asap da vi skulle dra på vinterferie kommende helg.