Skrevet av Emne: PederR's Garasje  (Lest 2591 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget PederR

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
PederR's Garasje
« på: Lø., 1,Februar,2014,20,54 »
Ja, først hadde jeg en Jeep Cherokee 4.0l 87 mod chief (2 dørs og manuell) men så gikk motoren i filler på den. da jeg ikke har ork eller gidder å bytte motor gikk jeg for en 93 mod limited 4.0l HO (meninga var at den motoren skulle i chiefen), sure var jo at "delebilen" var i bedre stand en bruksbilen, derme var valget enkelt! ;D


så over til Limited'n den er som sagt en 93 mod med 4.0l HO, automat, part time gearkasse bedre stand en det som var bruksbilen.
Planene fremmover er å få på skjermbreddere (bedre en de forrige) vurderer da noen som bygger minimum 20 cm utover pga skal ha på store dekk, arb sperre forran og bak, vinsj, 4.5" heving (trailmaster) (muligens et par spacere med 1.75" utenpå der) 35" dekk, smittybilt støtfanger fram og bak, og endel lys (bilen blir hovedsakelig jakt/offroadbil). så noen bilder fra sånn den er nå når jeg fikk den.









Jeep Cherokee 87 modell 4.0 bensin

Utlogget PederR

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
Sv: PederR's Garasje
« Svar #1 på: To.,27,Februar,2014,20,59 »
Da er det en ny radiator i bilen, snart takgrind på taket da jeg fikk tak på nesten alt jeg manglet til takgrinda, mangler bare 1 ting til.
siste jeg mangler nå før EU er å fikse høyre blinklys, så er den fiks og klar!.
noen bilder fra ikveld med leking av et speilreflekskamera.




ellers, hvis noen har en wrangler YR/TJ som dem skal vrake, si ifra til meg!
Jeep Cherokee 87 modell 4.0 bensin

Utlogget PederR

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
Sv: PederR's Garasje
« Svar #2 på: Fr.,14,Mars,2014,23,14 »
jaja, begge bremsecalipera fremme må byttes, sendte mail til et høggeri om at jeg trengte 2 calipere (høyre og venstreside) det jeg fikk var bare en caliper så jeg spurte hvor den andre var  ::)

fikk mail på onsdag om at den hadde dem glemt (måten han sa/skrev det på var mere at jeg ikke trengte den andre :roll: ) men den skulle komme. så imorgen er det å bytte bremsecaliper på førersida, så vente til neste helg med å bytte høyre bremsecaliper :thumbdown:
egentlig litt sur, da jeg hadde håpet på å få gjort ferdig det i helga, for så å vise bilen til uka....... men sånn går no da dagan......
 :'(
Jeep Cherokee 87 modell 4.0 bensin

Utlogget PederR

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
Sv: PederR's Garasje
« Svar #3 på: Lø.,29,Mars,2014,20,49 »
fikset bremser. samt lekt meg med speilrefleksen igjen.





det skal kappes endel her etter at den heves "litt" (5" ca)
Jeep Cherokee 87 modell 4.0 bensin

Utlogget PederR

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
Sv: PederR's Garasje
« Svar #4 på: Fr., 2,Mai,2014,22,49 »
hadde det litt gøy med bilen til en kompis (skogbilen hans), 31" går fint hvis man bare kapper nok fant vi ut


ellers har jeg dullet litt med bilen min, gjort ferdig takgrinda, satt på nye dekk 30" BFG Trac Edge. fungerer greit nok, men må opp en tomme eller to for å få god nok plass til dekka ::)
et bilde fra ikveld av bilen
Jeep Cherokee 87 modell 4.0 bensin

Utlogget PederR

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
Sv: PederR's Garasje
« Svar #5 på: On., 4,Juni,2014,08,16 »
Litt rustbehandling pågår for tida, men samtidig få tak på et par nye speil til bilen før den vises på eu kontroll

og litt andre bilder



mangler bare speilene nå så blir den klar til eu kontroll
Jeep Cherokee 87 modell 4.0 bensin