Skrevet av Emne: Ny bruker her:)  (Lest 2430 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget GenWinT

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
  • Lavprofil? æsj...
Ny bruker her:)
« på: Fr.,20,Desember,2013,14,47 »
Hey! Espen heter jeg. Har bygget meg en jeep den siste mnd., Tenkte det var på tide å bli kjent med litt folk i buskerud. Holder til i åmot/modum 30 min fra drammen ca.
Mulig å bli med på litt treff osv her? Har kjørt patrol og hilux noen år. Men nå har jeg vel kommet på bedre tanker :) host hark :)
Bilen min er ikke helt ferdig pga rust i bak kant. Mangler bare nye sjakkler til bladfjørene bak..Ikke lett å fåtak i før jul har jeg finni ut. posten! >:(
Lite bilde av ruggen min før den er ferdig




http://bildr.no/view/TlRTRFBM Litt usikker på hvem av linkene som virker..
Møkk i øre? Da er det påtide å få bilen på hjula igjen XD

Utlogget Pettersen

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 419
Sv: Ny bruker her:)
« Svar #1 på: Sø.,22,Desember,2013,21,55 »
Hei, og velkommen til forumet!

Bare følg med på Buskerud-biten av forumet, så dukker det nok plutselig opp ett eller annet du kan være med på:) Vi har kaffetreff en gang i blant, litt kjøring her og der, og selvfølgelig landstreffet til Jeepklubben. Anbefaler at du melder deg inn i klubben, hvis du ikke alt har gjort det :)

Flott doning, har samme frontfangeren som deg, bare med lysbøyla på. Hvor mye heving har du?

Har et sett med sjakler som hever 1,5" du evt kan låne hvis det er hastverk.

Vidar
Trude: 98 XJ 2.5 med 2" heving, og 31". D30 Aussie Locker, C8.25 LSD <-- For tiden i dvale...

Jenny: 90 XJ 4.0, lekebil. Ribba for interiør og unødvendig utstyr, 2" heving, 31" BFG Mud. Snart 35"...

Celine: 97 ZJ 4.0, NP242, ARB fanger og sperrer, 31".

Utlogget GenWinT

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
  • Lavprofil? æsj...
Sv: Ny bruker her:)
« Svar #2 på: Ma.,23,Desember,2013,05,12 »
Hei Vidar!

Takk. ble akkurat ferdig med bilen nå..05,00 inatt:P skrudd i et strekk siden lørdags kveld...
Har 3" heis nå. Akkurat kosta på doningen 30lapper.
Må si de bushwacker cutout bredderne er MYE jobb...tatt meg 10 timer å montere. masse sveising hamring svette og tårer..
Lagde meg  sjakler nå. Bestiller meg nye over nyttår.
Ellers takk for tilbudet.
Kappa av den tynne forringa av de gamle bladfjærene. sveisa på noen biter så fikk jeg knadd det sammen.
Hadde vært hyggelig å treffe litt folk her ja ;D
Har montert på samme type bakfanger også. Begynner å bli bra..foruten det jeg fant av rust :P
Møkk i øre? Da er det påtide å få bilen på hjula igjen XD

Utlogget Pettersen

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 419
Sv: Ny bruker her:)
« Svar #3 på: Ma.,23,Desember,2013,15,46 »
Har fundert på bakfangeren og, må se på den en dag :) Lettere å bestemme seg når man har sett den live.

Ja, litt arbeid er det jo, kommer jo litt an på hvor nøye man er:P Mine blei lempa på i løpet av en kveld, og ser sånn passe greit ut. Bilen får så mye juling uansett... Har røska ut noen av skruene der nå, så må finne på en lur løsning. Foran røska jeg også ut noen skruer, så der blei det bolter med store skiver. Neste gang ryker hele skjermen :P

Rust ja... Har fått litt jeg og, kanalene er oppspist, og samme med gulvet. Så blir litt sveising i vinter... Er du god på rustsveising? :P

Jeg holder til i Hvittingfoss, men er ganske ofte i Hokksund, har en kamerat der som også kjører XJ, og er med i klubben. Er jo ikke lange strekken opp til Modum derfra :P
Trude: 98 XJ 2.5 med 2" heving, og 31". D30 Aussie Locker, C8.25 LSD <-- For tiden i dvale...

Jenny: 90 XJ 4.0, lekebil. Ribba for interiør og unødvendig utstyr, 2" heving, 31" BFG Mud. Snart 35"...

Celine: 97 ZJ 4.0, NP242, ARB fanger og sperrer, 31".

Utlogget GenWinT

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
  • Lavprofil? æsj...
Sv: Ny bruker her:)
« Svar #4 på: Ma.,23,Desember,2013,17,58 »
Tja kan sveise litt. men er ikke noe proff. Men har en vennekrets som er gode på sveising. Men jeg har et bra digitalt kempiapparat som er veldig lett å jobbe med.
kanskje dratt et lite romjulstreff?
Var akkurat å henta styredemper på posten nå  ;D Lite mølje lag med familien nå så blir det garasjen utover kvelden. Må få montert vinsjen og styredemperen.
Har ett lite problem med senking av girkassa. har kjøpt noen mellomleggs hylser og nye polter så jeg får den 1"ned ish..
Men så nå at det ikke er 4 bolter som holder den på plass. Det er 2 bolter og 2 bolter med muttere. lurer litt på hvordan jeg skal få lurt ut dem..står litt fast.
Vet ikke om det er så viktig å få ned den braketten på 3"lift?

Tror jeg fikk til Bushwackerane rimelig bra. skar ut det som kunne fjernes så bretta jeg resten ut. Punkta det fast og fin kappa det etterpå. Så en GOD runde med Tectyl :)

Jekken glapp for meg her om dagen også..så må nok ha noen nye styrestag snart. "litt" bøyde.... de som går fra pitman armen. ikke bare bare og prøve å være rask :P

Nr er forresten 46653151:) bare slå på tråden
Møkk i øre? Da er det påtide å få bilen på hjula igjen XD

Utlogget Pettersen

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 419
Sv: Ny bruker her:)
« Svar #5 på: Ma.,23,Desember,2013,21,48 »
Romjula passer desverre dårlig, har vakt på jobben, og må holde meg innafor en viss radius...

Sett på en ekstra mutter på de boltene, så skal det bare være å skru de ut. Hvis de ikke er rusta fast da... Jeg har 2" lift, har ikke noen problemer. Det er vel igrunn bare å prøve, du kjenner fort om du har vibrasjoner i drivlinja.

Knakk styrestaget her for et par helger sia, hadde heldigvis nytt forsterka liggende:P
Trude: 98 XJ 2.5 med 2" heving, og 31". D30 Aussie Locker, C8.25 LSD <-- For tiden i dvale...

Jenny: 90 XJ 4.0, lekebil. Ribba for interiør og unødvendig utstyr, 2" heving, 31" BFG Mud. Snart 35"...

Celine: 97 ZJ 4.0, NP242, ARB fanger og sperrer, 31".

Utlogget GenWinT

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
  • Lavprofil? æsj...
Sv: Ny bruker her:)
« Svar #6 på: Ti.,24,Desember,2013,05,02 »
hvor kjøpte du det? prøvde å snu ratte nå...men det gikk faen ikke. er spor i ratte så det ikke kan snus andre veier:P pga bøyd stag forran står ratte 90 grader til høyre. men hjula står egentlig helt ok. den skrævet litt mye før.
Syntes bilen ble litt pussig å kjøre etter heis. Normalt å ha stabstag bak? det har ikke jeg :P satt ikke på bilen. det er en 95mod 2.5disel
Møkk i øre? Da er det påtide å få bilen på hjula igjen XD

Utlogget Pettersen

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 419
Sv: Ny bruker her:)
« Svar #7 på: Ti.,24,Desember,2013,12,04 »
For å snu rattet må du justere på styrestaget som går fra pitmanarmen til knokkelen. Husk å ta av rattlåsen først :P

Hva slags hevesett har du? Kan være stor forskjell på stivhet som gjør at den kjennes litt merkelig å kjøre... Stabstag bak kom med faceliften i 97.
Trude: 98 XJ 2.5 med 2" heving, og 31". D30 Aussie Locker, C8.25 LSD <-- For tiden i dvale...

Jenny: 90 XJ 4.0, lekebil. Ribba for interiør og unødvendig utstyr, 2" heving, 31" BFG Mud. Snart 35"...

Celine: 97 ZJ 4.0, NP242, ARB fanger og sperrer, 31".

Utlogget GenWinT

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
  • Lavprofil? æsj...
Sv: Ny bruker her:)
« Svar #8 på: Ti.,24,Desember,2013,14,50 »
Jeg kjøpte
                 http://nomax.no/jeep-cherokee-xj-84-01/3-rough-country-lift-kit-pro-jeep-cherokee-xj-detail
Men bytta ut de innsats bladfjærene med nye.
                 http://nomax.no/jeep-cherokee-xj-84-01/bladfjaerer/bladfjaer-rough-country-lift-3-jeep-cherokee-xj-detail

Fikk på plass transfercasedropping i går osv.
Har så klart en del andre deler som som replassering av stabstag forran. styredemper, replassering av trackbar.

Og så fikk jeg jo den hærlige knirken i bakstillinga av de nydelige hjemmelagde sjaklene mine. uff hehe
Møkk i øre? Da er det påtide å få bilen på hjula igjen XD