Skrevet av Emne: baksete og seler  (Lest 2575 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget KS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 98
baksete og seler
« på: Ti.,17,April,2007,10,54 »


Er på utkikk etter bakseter til TJ'n min, men synes baksete.no skal ha litt vel mye for seter og seler. Blir vel 10000 der for hele pakken. Noen som vil kvitte seg med sine eller vet hvor jeg kan finne seter til en rimeligere pris? Har ingenting imot å importere, men synest ebay har tapt seg voldsomt på utvalget. Fant ingen seter som matchet mine. Noen andre sider som kan være verdt å sjekke? Ser helst at de matcher de på bildet.


-97 TJ

renegade

  • Gjest
Sv: baksete og seler
« Svar #1 på: Ti.,17,April,2007,11,05 »


Er på utkikk etter bakseter til TJ'n min, men synes baksete.no skal ha litt vel mye for seter og seler. Blir vel 10000 der for hele pakken. Noen som vil kvitte seg med sine eller vet hvor jeg kan finne seter til en rimeligere pris? Har ingenting imot å importere, men synest ebay har tapt seg voldsomt på utvalget. Fant ingen seter som matchet mine. Noen andre sider som kan være verdt å sjekke? Ser helst at de matcher de på bildet.

Vanlig pris for et baksete er vel rundt 2-3000,- eller så.  Men det er ikke sikkert at du finner (her i gnore) et med eksakt samme farge, de varierer litt med modell & år.

I tillegg kommer så evn. braketter & seler, regn fort en 1-1500,- spenn for det også.

Det finens flere høggerier i USA som har seter fra tid til annen, det er et i new jersey som ofte er på ebay.
Fordelen med new jersey er at det ikke er så langt til Linden (der hvor www.jettcarier.com) har sin oppsamlingsplass.  Derifra kan du sende både med fly & båt.

Utlogget KS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 98
Sv: baksete og seler
« Svar #2 på: Ti.,17,April,2007,11,28 »
Har høggern hjemmeside? eller må man følge med på ebay? Kan man kjøpe hele pakken USA med seler og braketter og sette rett i jeepen her hjemme og få det godkjent? Så lenge det er orginalt?
-97 TJ

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: baksete og seler
« Svar #3 på: Ti.,17,April,2007,15,30 »
Anbefaler deg og bruke litt tid på å løsne de boltene til brakettene hvis de sitter.
Jeg trodde mine var løse, så brakk begge to på den ene siden. Ikke lett og festet noe der nå, spent på hva BT sier  :P
Har fått borret nye hull, men vet ikke hva kravet til bolt tykkelse er. Eller hvordan de må sitte.
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

renegade

  • Gjest
Sv: baksete og seler
« Svar #4 på: Ti.,17,April,2007,15,51 »
Har høggern hjemmeside? eller må man følge med på ebay? Kan man kjøpe hele pakken USA med seler og braketter og sette rett i jeepen her hjemme og få det godkjent? Så lenge det er orginalt?

Seler kan det hende du sliter med, dette fordi de skal være E-merkede.
Dog, jeg har fått tak i et "orginalt" sett, laget i Mexico, som faktisk er E-merket...

Nå er ikke seler det største problemet, de får du kjøpt mange steder: Bilextra, Torshov, Loyd's i Fredrikstad (produsent) osv, osv.

Setet m/braketter kan være litt værre...

Husker ikke hva han høgger'n i new jersey heter, han har annonser på ebay relativt ofte...

Utlogget wrangler 98

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 53
Sv: baksete og seler
« Svar #5 på: Ti.,17,April,2007,18,34 »
har skrevet et innlegg om nevnte tema under TJ "Wrangleren har blitt personbil"


(braketter for baksetet samt sikkerhetsbelter kjøpte jeg hos jeepsareus i usa)











« Siste redigering: Fr.,20,April,2007,22,48 av wrangler 98 »

Utlogget Rune77

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 62
Sv: baksete og seler
« Svar #6 på: Fr.,20,April,2007,21,57 »
Skal selv vise min bil til neste fredag med baksete ;D
Nå har jeg en YJ og er vel helt på feil plass, hehe, men fant pent prukt sete til 2000 og seler hos mekonomen. Kommer vel totalt på ca 3500 for min del med alt ink skilt og vise den.

Men må jo si jeg er litt spent, så setter stor pris på om noen har noen dårlige erfaringer å dele, så jeg slipper å gå i samme fella ;)

Utlogget KS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 98
Sv: baksete og seler
« Svar #7 på: Ma.,18,Juni,2007,23,32 »
Har nå kjøpt sete med braketter fra statene...betalte 1950 inkludert frakt...er kjempefornøyd....men så var det seler...noen som har erfaring med uorginale seler? Ser man kan kjøpe slike for ca 300 kroner på mekonomen bl.a. Men lurer litt på hvordan det er med festet for "hun" delen av beltene. Der er jo bare ett bolthull i midten der...hvordan ser det ut orginalt? bilder? Er det 2 punkts seler orginalt? En annen ting jeg gjerne sku visst var gjengetype på de festene....ser at de på sidene hvertfall trenger en "tur med tappen"...
-97 TJ

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: baksete og seler
« Svar #8 på: Ti.,19,Juni,2007,11,04 »
Beltene jeg kjøpte på Torshov hadde med høyfaste bolter som passet rett i orginale bolthull (med gjenger).
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)