Skrevet av Emne: 01 Jeep XJ 2.5TD Limited  (Lest 1760 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Hidehyn

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 8
01 Jeep XJ 2.5TD Limited
« på: Sø., 6,Oktober,2013,15,10 »
Jeg vurderer å selge min 01 Jeep XJ 2.5. TD Limited. EU ok til 01.09.2015
Bilen har rullet 140449, og fått en del oppgraderinger og reperasjoner av meg siste 15 000km. Har vært i mitt eie siden 2009, da den hadde rullet 113 000km.
Det som er gjort på bilen er:

Chip (vognkort)
2,5 OME kit (vognkort)
Rustys Fender Flares
Dick Cepek DC-2 m/ 265.70.R16 Cooper Discoverer STT. (følger med sett med original icon felger med cooper discoverer atr 225.75.R16 sommer, og vinterhjul m pigg på originale cherokee felger med gode nokian hakkepelita 215/80 R15)
OME styredemper
JKS quick disco
Daystar Polyforinger
Justerbar trackbar
TC-drop
Nye bærekuler og endeledd
Nye ytre kryss i fremaksel
Nye tåkelys
Nye frontlykter
Bremseskiver og trommler (etter skifte av trommler, ble hjulboltene noe korte så nye og lengre bolter følger med)
Byttet dørbolter i førerdør (bolter til passasjerdør følger med, men den henger ikke særlig, ennå...)
Ny styresnekke (refurbished) i sommer.

Motoren fikk en overhaling med nye topper og støtstenger mm. fra Sarpsborg motor, for ganske nøyaktig 10 000km siden.

Grunnen til at jeg vurderer salg, er at jeg ikke lengre har en plass å skru, og lommeboken er tom grunnet studier. Det har nå oppstått oljelekasje fra toppakningen allerede (ikke noe vann i oljen, ingen temperatur eller oljetrykksproblemer), samt en diesellekasje fra innsprøytningsdyse nr2. Jeg får desverre ikke reklamert på arbeidet som ble utført på motoren, fordi jeg selv kjøpte delene, og ikke verkstedet som utførte reperasjonen.

Ellers kan jeg nevne noe lakkrust under fremdørene og noe lakkrust på stiglistene i bakdørene. Førerdøren mangler låsesylinder etter innbrudd.









Bilen står i Oslo.
PM for mere info, eller på tlf: 92206863
Bud ønskes

Utlogget Hidehyn

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 8
Sv: 01 Jeep XJ 2.5TD Limited
« Svar #1 på: To.,17,Oktober,2013,18,37 »
Viste seg at det ikke var toppakningen likevel, men bare lekasje fra dysen. (hvordan SnapDrive kom til konklusjon om lekasje fra toppakningen, vites ikke..) Den blir nå erstattet sammen med ny viftereim. Glemte å skrive at det ble montert C-Rok steering box brace sammen med ny styresnekke i sommer. Siden bilen nå er i mekanisk top shape, tenker jeg rundt 50 000,-

Utlogget Hidehyn

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 8
01 Jeep XJ 2.5TD Limited
« Svar #2 på: Fr., 3,Januar,2014,17,56 »
Solgt