Skrevet av Emne: Nytt problem verørende større dekkdimensjon.  (Lest 1562 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget provib@gmail.com

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
Nytt problem verørende større dekkdimensjon.
« på: Ma., 9,September,2013,19,08 »
Var på BT i dag for å få innskrevet 32"x11,5" i Vognkortet. kjøpte i vinter felget med TUV hos BG-Nor og Dekk fra et annet firma. Det har tura og gått litt men i dag gikk turen for å få godkjendet dette.

Hadde time mot slutten av dagen og den første kommentaren jeg fikk var at dette var en stor ombygging og at dette krevde laaang tid å gå igjennom. Ja ja, tenkte jeg.  Trodde dette var ganske greit.

Men etter masse om og men hvorvidt Tuv papirene på felgene kunne brukes i kombinasjon med det allerede godkjendte hevesettet (OME2,5") så sa han at det sansynligvis gikk i orden.Så det er jo bra. Men så kom det jeg aldrig har hørt om før.. Pga. nye skjermbreddere for å dekke over de nye dekkene så måtte jeg trolig ha dokumentasjon på at de ikke skygget for synsvinkelen i sidespeilene bakover. HÆÆÆÆÆÆ? Hva pokker er dette? Noen andre som har hørt om dette før?  6" PocetStyle breddere.

Uansett skulle han undersøke dette litt mer å komme tilbake per telefon så vi får se. Hva gjør jeg om jeg må dokumentere dette med skjermene? Finnes vel ikke noe breddere med tuv????

Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget Holmis

• 360 CID
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Sv: Nytt problem verørende større dekkdimensjon.
« Svar #1 på: Ma., 9,September,2013,23,13 »
Er dette søkt på hos Opp & Ombyggingsgruppa, eller er det kun fremmøte på trafikkstasjonen ?
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

Utlogget provib@gmail.com

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Nytt problem verørende større dekkdimensjon.
« Svar #2 på: On.,11,September,2013,11,33 »
Det har vært søkt og alt av dokumenter har blitt sendt inn i fjord høst. Ga til slutt opp dialogen med dem da de ikke svarte på sørsmålene og kom bare med kokko uttalelser. Fikk aldrig noe skikkelig svar. Var på bt et anet sted først og ble henvist til en annen avdeling. Brukte så en dag på å bestille time og forklarte nøye hva det gjaldt.  Men når det er sagt så ringte kontrolløren som han lovet i går (dagen etter) og sa alt var i orden. Sa da er det bare å dra tilbake å ordne med riktig vognkort. Han nevnte ikke noe mer om denne synsvinkelen.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)