Skrevet av Emne: Hva har du gjort med din WJ idag ?  (Lest 37702 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget eriktar

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 94
Sv: Hva har du gjort med din WJ idag ?
« Svar #135 på: Ma., 4,August,2014,20,45 »
OK.  :)  Lurer på å teste selv med biltema greier.  Men bedre å la være om det blir seendes for jalla ut.  Har testet før uten de helt store suksesshistoriene å vise til.
Medlemnr 1208
93mod ZJ.

Utlogget Stianvi

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 157
Sv: Hva har du gjort med din WJ idag ?
« Svar #136 på: Ti., 5,August,2014,20,32 »
Vil ikke anbefale biltema filmen, da denne blir ripete med en gang og er veldig mørk å se ut ifra ift dyrere film. Da trur jeg det er bedre å kjøpe ferdigskjært 3M film på ebay☺ ikke så ille pris på det heller.

Utlogget Stianvi

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 157
Sv: Hva har du gjort med din WJ idag ?
« Svar #137 på: Ti.,19,August,2014,23,12 »
Idag har jeg handla nye vinterdekk. Kunne ikke la være med den prisen. 4 stk Michelin x-ice north 2 piggdekk i str 255/55R18.
Fullpris: 11263,-
Dekkonline: 9656,-
Min pris (innpris): 7610,-

Dyrt for skikkelige dekk. Desto viktigere å få gode priser :)
Noen med erfaringer om disse dekkene?

Utlogget aslemjoen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 90
Sv: Hva har du gjort med din WJ idag ?
« Svar #138 på: Lø., 3,Januar,2015,09,35 »
I dag har jeg røsket ut Xenonsettene jeg installerte for et års tid siden. Var møkka lei at ballastene ikke hang med når jeg kjørte starteren og alt annet tull. Gode gamle glødelamper er best (men savner det hvite lyset....)
Neste trinn å installere 1000-metere. Gode kabler med stort kvadrat OG god jording! Godt nytt (lyst) år til alle JEEP entusiaster!!
Wrangler JKU, 2013
Grand Cherokee 2,7 CRD 2003 - solgt.
Grand Cherokee Laredo 3,1 2001 - "solgt til Gjendisige"

Utlogget Tun

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 95
Sv: Hva har du gjort med din WJ idag ?
« Svar #139 på: Sø.,19,April,2015,15,05 »
Da har min WJ 3.1tdt fått "ny" aksling fremme uten rust, nye støtdempere nye fjærer bak, nesten nye fjærer fremme, nye bremse skiver og klosser på alle 4 hjul nye hånbrekkbånd, olje og filter, Servupumpe ny radiator ny intercooler radiator og ny ac radiator. Pluss noen deler i forstilling, bla ny styredemper og noen kuler og ledd. Bilen ble himmelsk og kjøre i forhold til det den var. Hjulstilling ble også tatt. Og nye bagasjerom luke dempere!!
Så håper den går igjennom EUen nå!  ;)  ;D

Utlogget Brak

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Sv: Hva har du gjort med din WJ idag ?
« Svar #140 på: On.,26,August,2015,22,16 »
Jeg og en kompis har i dag montert girkassa og alt annet morsomt som følger med når man har byttet simring i mellom girkasse og motor i 3,1 td motoren. Kjøpte meg min 1. jeep for 3 uker siden og gikk på denne jobben med en gang, da det både trengtes og jeg fortsatt er motivert (tenkte det var lurt) Neste prosjekt blir og fikse håndbrekket som ikke virker, ikke engang lyset i dashbordet funker så det må nok byttes både det ene og det andre...  Skal ratt se det blir en fin bil etterhvert:)
1999 Grand Cherokee 3,1
1997 Cherokee 2,5l bensin
1997 Grand Cherokee 5,2 V8

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Hva har du gjort med din WJ idag ?
« Svar #141 på: Fr.,28,August,2015,00,44 »
Høres bra ut og lykke til! :-) Når det gjelder håndbrekk lampa så pleier det å bare være dårlig kontakt bryteren på brekket som du kommer til hvis du tar ut innmaten i oppbevaringsboksen i midtkonsollen.
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget Brak

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Sv: Hva har du gjort med din WJ idag ?
« Svar #142 på: Sø.,30,August,2015,13,32 »
Fiksa det lett i dag, var bare og ta av midtkonsollen og bøye litt på bryteren som sitter der. Den har vel stått i spenn i 16 år så er ikke så rart at den ikke gikk helt opp til kontaktpunktet lengre...
Men, noen som vet hvordan jeg får tak i, evt. delenummeret på lyset rundt girvelgeren og høy/lav spaken? Det er jo en slik fancy led lignende plate...
1999 Grand Cherokee 3,1
1997 Cherokee 2,5l bensin
1997 Grand Cherokee 5,2 V8

Utlogget cned

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 20
Sv: Hva har du gjort med din WJ idag ?
« Svar #143 på: Sø.,30,August,2015,15,16 »
Fiksa det lett i dag, var bare og ta av midtkonsollen og bøye litt på bryteren som sitter der. Den har vel stått i spenn i 16 år så er ikke så rart at den ikke gikk helt opp til kontaktpunktet lengre...
Men, noen som vet hvordan jeg får tak i, evt. delenummeret på lyset rundt girvelgeren og høy/lav spaken? Det er jo en slik fancy led lignende plate...
Har akkurat samme problemet med min wj,  si i fra om du finner ny lyd plate til gir indikatoren :)

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
« Siste redigering: Sø.,30,August,2015,15,48 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget cned

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 20
Sv: Hva har du gjort med din WJ idag ?
« Svar #145 på: Sø.,30,August,2015,16,29 »
Fiksa det lett i dag, var bare og ta av midtkonsollen og bøye litt på bryteren som sitter der. Den har vel stått i spenn i 16 år så er ikke så rart at den ikke gikk helt opp til kontaktpunktet lengre...
Men, noen som vet hvordan jeg får tak i, evt. delenummeret på lyset rundt girvelgeren og høy/lav spaken? Det er jo en slik fancy led lignende plate...
Har akkurat samme problemet med min wj,  si i fra om du finner ny lyd plate til gir indikatoren :)
Mente led/lys plate :)


Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Hva har du gjort med din WJ idag ?
« Svar #147 på: Ma.,31,August,2015,03,00 »
Tror jeg har det meste av lys intakt på min urørte 2000-modell (iallefall urørt vedr. innebelysningen)

https://www.youtube.com/watch?v=DSxR-lUlAKg&feature=youtu.be
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Hva har du gjort med din WJ idag ?
« Svar #148 på: On., 5,Oktober,2016,17,32 »
Byttet alle foringer (dvs. komplette kontrollarmer nede/oppe) på bakaksel i 2012, har bare kjørt ca 30.000 km men nå er det mye slakk.
Sikkert kinakvalitet på gummien eller jeg har vært litt brutal på gassen for ofte  :P
Kjøpte jo billigste sort og ikke Mopar OEM.

Så mye slakk nå at kan jeg styre bilen med gassen. Litt gass og bilen går til høyre, slipp opp gassen og bilen går til venstre  :P

Har bestilt komplett sett Polyurethan foringer bak, det bør fikse biffen en gang for alle.
De koster flesk men har ikke brukt mye penger på dette de 7 årene jeg har hatt bilen da.
Særlig frakten var dyr men fant ikke noe billigere på sparket.
Det finnes også polyforinger til stabstag og stabstaglinker men det hopper jeg over, da jeg har nye vanlige liggende.

Kjøpte hydraulisk benkpresse på Biltema tidligere i år, så da får jeg jo testet den.
Men to av foringene (de ovale på nedre armer) skal ikke presses ut komplette, bare fjerne gummien.
Skal varmes opp med gassbrenner til gummien slipper taket.
Først skal indre stålhylse presses ut av gummien og så resten av gummien ut av ytre hylse.

https://www.youtube.com/watch?v=dqo43St5fu0

Det finnes rimeligere sett, men SuperPro er desidert best utifra det jeg har googlet meg til.

http://www.ebay.com/itm/Suit-Jeep-Grand-Cherokee-WG-WJ-99-05-SUPER-PRO-Rear-Suspension-Bush-Kit-SUPERPRO-/302093643117?

Får ta foran etterpå, har nye foringer/armer av standard gummikvalitet liggende. Foran er det ikke så stor belastning/slitasje tydeligvis.
Tror ikke det blir polyforinger foran med det første.
Litt plunder med øvre fremre foringer, siden de er presset inn i forakslingen.
Luftmeiselhammer ser ut til å være en mye brukt løsning for å få ut de gamle.



Bildet stemmer ikke helt men prinsippet er jo der:

http://www.superpro.com.au/tradeview/index.php?view=parts_vehicleapplication&cid=999501067
« Siste redigering: On., 5,Oktober,2016,17,59 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: Hva har du gjort med din WJ idag ?
« Svar #149 på: To., 6,Oktober,2016,18,56 »
Hei Teerex, Ser du tar jobben med å bytte foringer til polyrethane. Monterte selv samme sett på min gamle 3.1 WJ, var veldig fornøyd med hvor stødig den ble og responsen i hele chassiet, men synes det ble litt mer støy og vibrasjoner (bare marginalt)
Nå er jeg litt igang igjen med å prøve å stramme opp min ''nye'' 2.7 WJ (gudene må vite hvorfor man aldri blir lei av å fikkle med disse jeepene :) ) etter at jeg tauet en volco XC90 på en større bilhenger så ble WJ'n merkbart mere ustødig, har montert litt deler om gangen denne turen. Deler ble handlet hos maldal, altså komplette armer med gummiforinger. Den aller største forskjellen var ved bytte av øvre kotrolarm bak, men selv med nytt alt bak så ved å sette foten på henger feste å gi den en liten dytt sideveien så gir den mye etter. Det jeg har lyst til å prøve nå er å bytte til poly foringer kun på øvre kontrol arm bak, skal bare finne et firma som kan levere kun de to så får vi se. Morro å skrue og prøve seg frem. Bilstein dempere er fantastisk :)