Snakket med en fyr nå som driver å bygger om motorer ( han som skal hjelpe meg med kablingen og programmeringen ).
Han sa det var enkel jobb å bygge om denne motoren til frittstående tenningsannlegg med coil på hver sylinder etc. og fjerne fordeleren helt! Han skulle sjekke dette og gi meg en pris på hele jobben.
Plutselig så ble jeg litt gladere igjen.... 
Det finnes *muligens* enda en løsning, merk at dette er egentlig for å tilpase LT1 innsuget til en vanilg sbc blokk:
http://www.lt1intake.com/files/swapping.htmJeg ser for meg dog noen problemer:
-Kammen din har vel mest sannsynlig ikke driving for fordeleren på rett sted ?
-Finnes det en oljepumpe i blokka, som akslen på en vanlig fordeler går nedi, eller er oljepumpa et annet sted ?
-Hva skal en gjøre foran på motor'n ?
-Det er noen forskjeller opp igjennom årene, så det er slett ikke sikkert at det passer i blokka uansett.
-Hva skjer i cpu'en hvis du plukker bort tenningsanlegget ? Ikke utenkelig at du må inn å fikse noe kode (?)
osv.
Det finnes mange leverandører av ettermarkedstenningsanlegg, men felles for de fleste er at de koster ganske mange $$$.
Nå vet jeg ikke hva slags bakgrunn du har med elektronikk, men Megaqsuirt støtter flere former for tenningsanlegg, både 7-tråders HEI, Ford sin EDIS osv. I tillegg, så kan den settes opp til å "forstå" mange forskjellige typer triggerhjul.
Men som sagt, MS krever en del elektronikk kompetanse.
Jeg mener at det finnes noe stand-alone DIY tenningsgreier, men har ikke undersøkt det så nøye, satser så langt på å bruke en vanlig fordeler, evn. Megaqsuirt sin løsning hvis jeg skal bytte til noe slikt...
Jeg driver å setter sammen en innkjøpsliste på Megasquirt, med selve computer'n, relekort, enkel kabelklyse og testuniten, så er det omlag $ 400. Siden jeg i utgangspunktet skal bruke den Holley TBI settet jeg allerede har, så satser jeg på å gjøre gjenbruk av de sensorene som sitter på den ++.
Vurderer en wideband O2 sensor, men den koster rundt $ 200 alene, så jeg avstår vel muligens fra det foreløpig.
Vi for se...