Pr. nå, så er det 1312 visninger av denne tråden, med 93 svar.
Jeg antar derfor at denne tråden har en relativt stor interesse "der ute"...
Det er jeg enig i. Men jeg må se bort fra det for det blir ren teori i min sammenheng for min bil...
Hmmmm, fantes 4l60e i 91 ? Trodde ikke den kom før litt senere.
Nei, var for kjapp der. Det er som du sier uten E på slutten og den er vakumstyrt! Er bare litt usikker på om hvor lett det er å få den til å gå rent nok for å møte utslippskravet fra herrens år 2000...?
Hemi kitet til AEV koster ikke 18000 USD, jeg er faktisk ikke sikker på prisen, og vet heller ikke
om det er lagt ut til fritt salg enda.
Regner med at det er prisen for hele ombyggingen de gjør på bilen inkl heving

?
Men hvis du søker på nettet etter alu 5,7L Hemi, så ligger de stort sett på rundt 5-8000,-$ og da blir det for den motoren inkl avgifter over NOK 150.000,- ! Og så må du ha girkasse, radiatorer, konverterings sett for girkasse, andre adaptere + overganger og duppeditter..... Har ikke så mye fjelldollar liggende akkurat

For det hadde vært gromt!
Da jeg snakket med BT om dette med bremser, så mente han at hvis jeg holdt meg innenfor vektene, så skulle jeg ikke trenge å gjøre noe med bremsene. Og HVIS jeg gjorde noe med bremsene. så måtte dette være testet og dokumenterte bremser! Derfor har jeg forespørt Amcar om de kan hjelpe meg med det settet fra Vanco (
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php?topic=104.30 .
Men hele ombyggingen til AEV bygger jo på standard komponenter du finner i en del Dodger og Chrysler biler i dag, og som burde være mulig å oppdrive på huggere rundt om kring.
Allt er mulig bare du har nok kroner!! Komplett alumotor være seg 305, 318, 327 eller 350 koster stort sett det tredobbelte av en stålblokk. Samme som på bærbare PC`er: Lettere = Dyrere, MYE dyrere!
Dere må huske på en ting når det gjelder MIN bil! Avgifter...
-Mva på motor med frakt!
-
Avgifter på motorkraft:kr 120,59 pr. kW av de første 65 kW av motoreffekten,
kr 502,47 pr. kW av de neste 25 kW av motoreffekten,
kr 1 205,92 pr. kW av de neste 40 kW av motoreffekten,
kr 2 512,33 pr. kW av resten (motoreffektavgift)
-
Avgifter på motorvolum:kr 12,88 pr. cm 3 av de første 1 200 cm 3 av slagvolumet,
kr 33,71 pr. cm 3 av de neste 600 cm 3 av slagvolumet,
kr 79,30 pr. cm 3 av de neste 400 cm 3 av slagvolumet,
kr 99,05 pr. cm 3 av resten (slagvolumavgift),
Kjapt regne stykke:ØKT HK avgift etter 75% bruksfradrag:
200hk = 15.580,-
275hk = 50.200,-
ØKT Volum avgift:
5.0L = 61.906,-
5,3L = 62.585,-
5,7L = 79.240,-
OI !!! Dette blei dyrere enn forventet.... Var klar over HK avgiften, men ikke at volumavgiften skulle være så høy!! Kan noen dobbeltsjekke summene mine??? Hvis ike så blir det et ekstra år med 2,5L i bilen hvis dette stemmer.... Bruksfradraget vil jo gå ned ytterligere 10 prosent til sensommeren....