Skrevet av Emne: Hull i gearkassen  (Lest 1867 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget myhr71

• 258 CID
  • *
Hull i gearkassen
« på: To.,11,Juli,2013,22,12 »
Hei som overskriften sier så har jeg fått ett hull i kassen  :(
Kan jeg tette med stålplast og bruke bilen mens jeg prøver å få ordnet med ny kasse.
Skjønner ikke helt hvordan hullet har oppstått, men det er tydeligvis ikke mi uke. Skulle bytte bremse skiver og klosser og klarte å knekke lufte niplen.
Bestilte deler i fra usa og bestilte Teves klosser men skulle hatt Akeebono.

Utlogget yamahamm

• 304 CID
  • **
  • salangen troms jcn medlem nr:1108
Sv: Hull i gearkassen
« Svar #1 på: To.,11,Juli,2013,22,29 »
skal ikke være noe problem å tette dette og bruke kassen til du finner en ny, men du må være sikker på att det ikke er noe løse biter inni kassa eller att det er noe inni kassa som har slått hull.
aka crazymm
www.scooterforum.no
1993 Jeep grand cherokee 4,0l selec track
2" bb
khumo road venture mt
++++

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #2 på: Fr.,12,Juli,2013,03,44 »
dette er vel ikke hull i selve girkassa men i huset som converteren går rundt i, så det er jo ikke olje inni der.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget myhr71

• 258 CID
  • *
« Svar #3 på: Fr.,12,Juli,2013,10,06 »
Ok, Da sjekker jeg bare at det ikke er noe som har kommet innenfra i converterhuset, vasker og tetter.
Med det samme jeg er på nett, er det noen her som har prøvd  bt :19-1269
Har en motstridig bolt til caliper på førerside som dessverre har blitt rundet, fant ut at 18 pipe var litt stor, så brukte 11/16 og den passet perfekt. hvis det ikke hadde vært for avrundet bolthode >:(

Utlogget pwb

• 360 CID
« Svar #4 på: Fr.,12,Juli,2013,15,06 »
Ser ut som hullet er større på utsiden enn innsiden og da er det vel noe som har blitt skutt ut fra innsiden, eller? Ser ut som den er sprukket også?

Utlogget myhr71

• 258 CID
  • *
« Svar #5 på: Lø.,13,Juli,2013,12,16 »
Bilen står uten bremser og hjul så skal sjekke når den biten er ordnet. Må være dårlig kvalitet på pipene som biltema selger, hentet en ny 11/16 pipe i går og den sprakk når jeg prøvde å åpne opp den siste calipter bolten :o . Bukte vanlig latmannsarm. neste nå er å varme opp bolten å prøve igjen.
Noen som har andre og bedre råd til meg?

Utlogget pwb

• 360 CID
« Svar #6 på: Lø.,13,Juli,2013,13,18 »
Må være dårlig kvalitet på pipene som biltema selger

Dårlig kvalitet på Biltema, ja nå har jeg hørt det å ;-)

Utlogget ahamm

• 258 CID
  • *
« Svar #7 på: Sø.,14,Juli,2013,03,08 »
ville heller prøvd å kjøle bolten enn å varme den. claes ohlsson fører kjølespray fra CRC.
Gi den noen gode slag i tillegg.

Utlogget willysM38

• 304 CID
  • **
« Svar #8 på: Ma.,22,Juli,2013,00,36 »
det hullet kna komme av at en converterbolt eller adapterbolt er løsnet og skutt gjennom girhuset ,, har sett dette noen ganger tidligere på 2.5 og 3.1 diesel ....    hvis man fortsetter å kjøre med det ,sprekker adapterplata hvis det er der bolten kommer fra .. eller hvis det er converterbolt , river man feste ørene av converteren til slutt