Skrevet av Emne: Sivrt`s Jeep garage.  (Lest 160850 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget sivrt

• 401 CID
Re: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #555 på: Sø.,23,Januar,2011,22,18 »
Her om dagen fjernet jeg kabelen jeg trodde var jord til Warn HID lyktene på Ulven også. Virker som det gjorde susen for nå forsvinner ikke strømmen ihvertfall. Det var kanskje en antenne det der ja.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Herman

• 360 CID
« Svar #556 på: Ma.,24,Januar,2011,21,21 »
Ja dette blei bra ;D

Utlogget sivrt

• 401 CID
« Svar #557 på: Ti.,25,Januar,2011,10,14 »
Takk for det du ;D

Utlogget sivrt

• 401 CID
« Svar #558 på: On., 2,Februar,2011,22,10 »
WJ`n fikk seg litt pussing og tectylering av bremserør idag. Bremserørene så heldigvis bra ut under overflaterusten så det var bare å spraye litt over så var de fine igjen.
Fikk også justert den nye styrekula litt, satser på rattet er litt bedre nå. Får ta en finjustering en annen dag.
WJ`n står inne i natt og i morgen blir det litt bremserørflikking igjen og tectylere litt under den der dette er slitt av.

Utlogget sivrt

• 401 CID
« Svar #559 på: To., 3,Februar,2011,20,18 »
Da var WJ`n EU-godkjent for 2 år til ;D
Rattet ble endel bedre også. Skrudde den nye styrekula 2 runder inn igår. Litt finjustering må til men det er jo bare kos..
Som belønning for god oppførsel de siste 2 årene siden sist kontroll spanderte jeg på den en grundig vask utvendig. Får ta en skikkelig vask innvendig også en dag, det trengs nå..

Hvis noen trenger Histeer til jeepen sin har jeg et Teraflex sett til salgs, med alt som skal til for å få god styring igjen på løftede jeeps. Ligger annonse i selges forumet.

Utlogget sivrt

• 401 CID
« Svar #560 på: Sø., 6,Februar,2011,01,06 »
Idag begynte jeg å pusle litt med dieseldyret jeg har kjøpt tilbake. Det er litt som må gjøres før PKK som jeg må ha for å få ut igjen skiltene. Etter det blir det ombygging og omreg til 5 seter.

Gjøremålene idag:
- Monterte holder til reservehjul og reservehjulet med trekk.
- Testet samtlige sikringer i kupèen og motorrom, funnet OK.
- Laget ny jording til hengerfeste kontakten. Det var muligens der feilen med kjørelysene bak lå. Byttet sikringen i auto kjørelysboksen under rattstammen etter den nye jordingen var laget og så var det i orden.
- Satt på sort rattrekk. Det er skinnratt på denne også og begynner å bli en anelse slitt. Er ikke fullt så godt å holde i men sparer orginal rattet endel.
- Gikk over alle bolter og muttere i fronten med rustløser for fremtidig arbeid.
- Fjernet setetrekk og støvsugde hele vogna innvendig, det trengtes virkelig.
- Byttet pære i fotbrønnbelysningen på førersiden.
- Testet parklys, høydejustering på hovedlyktene. Alt OK.

Kikket litt på fjerning av KC lyktene og fronten generelt. Fangeren har blitt trykt litt opp en gang så den må justeres. Men før det skal den lakkes opp. Venstre innerskjerm foran er også slitt hull i. Har heldigvis en ekstra fra Ulven som skal monteres. Skal også sette over støtfangerhjørnene foran fra de som sto på Ulven. Det blir muligens lakkering av alle hjørnene og dørlistene siden disse har blitt helt grå med tiden.

Alt i alt en grei kveld og har funnet ut masse som skal gjøres før PKK. ;D

Utlogget sivrt

• 401 CID
« Svar #561 på: Ma., 7,Mars,2011,20,01 »
Fikk fortsatt litt på den grønne diesel XJ`n tidligere idag.

Gikk over bremsene bak, de så heldigvis fine ut så de trengte bare en rens og justering. Mener bremseskoene ble byttet for ikke lenge siden sammen med hjullager og simmering på førersiden. De så ihvertfall helt strøkne ut.

Byttet ryggelysbryter på girkassa. Det hjalp ikke stort så det må feilsøkes litt til. Men bryteren som var der var defekt så den måtte byttes uansett. Fikk en liten kikk på girolja også da, den må også byttes.

Ellers ble ventilene på MX-6 demperne smurt og movet opp, alle bolter i understellet fikk litt rustløser for fremtidig arbeid og ble satt på lading.

Da gjenstår bremsene foran som henger på noe skikkelig. Må også vaske motorrommet skikkelig da det ikke har blitt gjort etter bytte av diverse pakninger. Så er det full sjekk av bremserør og diverse før PKK.

Utlogget sivrt

• 401 CID
« Svar #562 på: Ti., 8,Mars,2011,20,10 »
Idag hentet jeg 2 stk helt nye bremsecalippere som skal på dieseldyret.
Begynte å demontere men så knakk den ene bolten som holdt den gamle calipperen >:( Ja ja, får vel bare bore ut og få i en grisepikk tenkte jeg. 1 knekt grisepikk, 1 knekt bor og 3 grisepikker som ikke fungerte senere begynte pågangsmotet å forsvinne.
Da var det vel bare å bore mer og prøve å få ut restene av bolten i gjengene. Neida, det vil fortsatt ikke løsne. Må være mye rust i gjengepartiet der. >:(

Men, knokkelen der bremseklossene skal gli har dype spor etter den klossen som ligger mot stempelet. Det er nok muligens derfor bremsene har hengt på også i første omgang. ???
Så da blir det til å bytte knokkel på passasjersiden etterhvert.

Byttet også pærer i ryggelysene, dvs satte i pærer. Der var det ingen pærer gitt. Men fortsatt ikke noe ryggelys så må nok feilsøke nærmere. Har sjekket sikringen ja, he he.

Men i morgen blir alt bare foreløpig satt sammen igjen så bilen kan flyttes. Skjer nok ikke allverdens med den på de neste 2-3 ukene siden jeg reiser til Island om ikke så lenge. ;D

Utlogget sivrt

• 401 CID
« Svar #563 på: Fr.,18,Mars,2011,02,35 »
Vel tilbake igjen fra Island og en kjempetur ble det :)

På fredag hadde vi en guidet tur med en Ford Econoline på 46" x 19,5 - 15. For en vogn!
Guiden var en kjempekar ved navn Doddi og hadde masse kunnskap om både landet sitt og bilen sin. Etter litt prat ble vi enige om å stoppe innom Artic Trucks etter turen for litt shopping Dette ble så gjort etter turen var over på hans fritid.
Så da ble det innkjøpt nye setetrekk foran til XJ`n fra Readigear og en souvenir t-skjorte derfra. Lurte litt på vinsjtau også men det kostet omtrent det samme som hjemme. Så da sa jeg at jeg ventet litt med det til han som jobbet der. Rett etter dro Doddi meg litt bort og sa at han kjente noen som kunne skaffe meg tau for 1/3 av prisen på AT. Så da ble det jaggu 40m med 8mm vinsjtau også gitt.. ;D

Et lite teaserbilde av Doddi sin vogn med meg på 1,86m foran :o

Utlogget sivrt

• 401 CID
« Svar #564 på: Ti., 5,April,2011,22,24 »
Fikk begynt litt på motorvasken på dieselen idag. Ble vasket 2 x med avfetting og høytrykk ovenfra og 1 x nedenfra. Må nok vaske mer siden det er endel gammel olje der. Ser ut som det blir bytte av simmering mellom motor og gear etterhvert. Men det blir etter PKK og skilter.

Fikk også montert det ene nye setetrekket på førersiden på Ulven. Det satt som et skudd BTW

Bilder kommer etterhvert.

Utlogget Svensson

• 360 CID
« Svar #565 på: On., 6,April,2011,10,31 »
Skulle begitt meg ut på dette jeg og, men har ikke kjempelyst :) lenge siden jeg har tatt motorvask.. Noe spesielt man skal passe på? dekke til dynamo? Steike det var en diiiiger bil! :D
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html

Utlogget sivrt

• 401 CID
« Svar #566 på: On., 6,April,2011,17,50 »
Jeg dekket ikke til noe egentlig. Var bare litt forsiktig med trykket oppi der. Ja den var enorm ja, men overraskende bra langs veien.

Utlogget sivrt

• 401 CID
« Svar #567 på: Ma.,11,April,2011,21,20 »
Idag ble den orginale spilleren i WJ`n endelig byttet ut til fordel for en Sony. Blir deilig å kunne spille brente Cd`er i spilleren igjen. Det ville ikke den orginale nemlig, da måtte de legges i CD skifteren bak. Valgte en ny spiller som har USB og 3,5mm AUX i front. Kjekt å kunne bruke en minnepenn eller tlf.
En annen fordel er at rommet baki på passasjersiden nå blir ledig når skifteren er fjernet. Kjekt med ekstra plass.
Monterte en adapterplate til spilleren i hullene der den orginale er festet. Så var det bare inn med en overgang mellom Jeep kontaktene og spilleren og vips...

Men men, slenger inn et lite bilde av Sony`n på plass.

Utlogget sivrt

• 401 CID
« Svar #568 på: Ti.,12,April,2011,18,53 »
Da har jeg fått montert det nye trekket fra Readigear på passasjersiden også i Ulven. Ble bra.
En smule redneck look ble det men det gjør ingenting, he he.. Matcher Polarisen nå ihvertfall.
Trekkene er sorte og realtree camo. Det er 1 nettinglomme på hver side av sitteputen med glidelås. 1 nettinglomme foran og 2 bak nakkestøtten. I tillegg er det en 2 store lommer bak setet med lokk som låses med klips.
Trekkene kan formes etter setene med tau på sidene, så disse passer flere biler.
Trekket virket kraftig og kan fint vaskes. For de som lurer på noen slike kan jeg bare si at disse passet fint i en XJ.

Noen bilder:

Utlogget sivrt

• 401 CID
« Svar #569 på: Ma.,23,Mai,2011,10,15 »
Ikke mye som skjer med jeepene om dagen dessverre.
Men nå er det bestilt litt småsnacks fra 4wd så det blir vel litt småpusling etterhvert her tenker jeg..

Så om noen uker kommer det over:
- Nye dempere til panseret på WJ`n, sikkert mange andre som har samme problemet på sine WJ`s :D
- Nye knokler til diesel XJ`n, disse måtte byttes pga store slitespor der klossene skal gli.
- Rep sett til styresnekka på WJ`n som har begynt å lekke litt.
- Dørstopper til WJ`n, har begynt å klikke litt i den på passasjersiden.
- Kause til vinsjtauet som skal på XJ`n, sånn type som ikke kan dras inn gjennom fairlead`n og er i alu. Er vel egentlig beregnet til kun sjakkel, men krok kan monteres.
- King of the Hammers `09 DVD, for inspirasjon på sene kvelder.

Skal bli moro å få dieselen på veien igjen etter noen hvileår. WJ`n blir også stelt litt med når delene kommer.. Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet i noen uker..