Skrevet av Emne: Eriks TJ  (Lest 17381 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Eriks TJ
« Svar #45 på: Ti.,18,November,2014,12,47 »
Men jeg har fått laget meg en skikkelig solid hengsle til bakluka.. ideen var å lage en hengsle som reservehjulet kunne henge på uten å måtte først svinge denne ut for så og åpne bakluka når en skulle inn i bagasjerommet...
Jeg har tittet etter en smart reservehjulsløsning uten å finne noe jeg likte, før jeg leste her.
Bra løsning synes jeg. Godt mulig jeg prøver meg på å lage noe tilsvarende.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget erik_h

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 106
Sv: Eriks TJ
« Svar #46 på: On.,19,November,2014,08,40 »
 :) Hyggelig om det ga litt inspirasjon, det er i allefall sånn for meg. jeg henter masse ideer, løsninger og tanker fra andres tråder :)

Nå har jeg også fått tak i ny frontfanger,.. endelig... :D
Denne har egentlig hull for å feste vinsjen rett på fangeren, men da kommer den ikke så lagt bak som den gjør med den vinsjplata jeg hadde. Så jeg beholdt plata i tillegg.
Det fulgte også med rulle, er litt usikker på hva jeg syntes om det rent estetisk, men ser at den beskytter styresnekka godt og har sikkert en funksjon i visse situasjoner... og sikkert i veien i andre tilfeller..  ???
Tøfft ble det, og det er jo litt av hele greie syntes jeg da..  8)


-98 Tj 2,5 "sport"
32x11,5, Ome 2"

Utlogget erik_h

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 106
Sv: Eriks TJ
« Svar #47 på: Fr.,16,Januar,2015,15,50 »
Nå begynner det å bli bra under bilen.
Jeg har endelig fått somlet meg til å:

-Byttet ut øvre og nedre bærekuler
-Satt på justerbar trackbar foran.
-Byttet ut std. OME fjærene med HD fjærer. ( det hjalp veldig )
-Byttet kryssene i forakslen
- og ikke minst fått sentrert akslene så nå er de på linje :-)

Da er det ingenting igjen som ikke er byttet under der...  :-X

Det eneste var at jeg hadde fått feil lokk til fremdiffen, så det forsterkede lokket jeg kjøpte passet ikke. Jeg tror det er til en Dana 44...
Så jeg må få bestilt nytt.

Ellers har jeg begynt å gjøre klar bensintanken for modifisering.  Denne er laget av HDPE og det er sveisbart med varme.
Så ny plan er å kappe den inn 4 cm i høyden, og samtidig lage en knekk bak for å bedre angrepsvinklen bak. og så svise denne sammen igjen.
Da må også selve bensinpumpen og denne aluminiumstanken som bensinpumpa sitter i, kortes inn tilsvarende.
Til slutt er da tanken å lage en ny tankbeskyttelse i Hardox som tåler en god trøkk.

Det ser ut som jeg kanskje klarer 5-6 cm høyere klaring under midten og enda bedre helt bakerst hvor den skrår opp..

Noen som har erfaring med å sveise plast (HDPE) ??? 

Bilder kommer :-)
-98 Tj 2,5 "sport"
32x11,5, Ome 2"

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: Eriks TJ
« Svar #48 på: Sø.,20,September,2015,21,33 »
:)
Da kom det jaggu en pakke til på døren :-)
8) 8) 8)

Erik

Vet du hvor en får kjøpt nye bremseklosser til det settet?.. ligner litt på klossene jeg har på min D44

Utlogget erik_h

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 106
Sv: Eriks TJ
« Svar #49 på: On.,23,September,2015,20,53 »
Hei  :)
Vet dessverre ikke hvilke klosser eller band som trengs...
Makant til dritt skal man lete en stund etter! Promlemet med dette er at mekanismen til handbrekket er laget av noe mykt som bare bøyer seg og detter fra hverandre.
JEg har prøvd forgjeves å få noe svar fra leverandør, uten at de gidder å svare. Så jeg kontaktet Crown direkte og de var sååå velvillig og sendte meg nye bremseband med en gang.  Men det var ikke det jeg trengte og da de forsto hva som var galt, sa de bare at da måtte hele bakplaten byttes og siden har de ikke svart på henvendelser.. i heller svart på hvilke band eller klosser jeg kan bruke... >:( >:(

Så nå lurer jeg på om jeg skulle bygge tilbake til tromler igjen...  ???
-98 Tj 2,5 "sport"
32x11,5, Ome 2"

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: Eriks TJ
« Svar #50 på: Sø.,29,November,2015,23,06 »
For å få til dette med mer lys og annet utstyr, har jeg laget en ny sikring og releboks...  Denne er forsynt med 25m2 kabel og har releer sittende i sokler for å lett å kunne bytte de om de dør.... Det er det satt av 2 releer til å forsyne hovedlyktene, blant annet...



har du noe bilde av hvordan braketten til rele er laget og hvordan kabelgangen i de er ?

ser veldig bra ut.

Utlogget erik_h

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 106
Sv: Eriks TJ
« Svar #51 på: Ma.,30,November,2015,18,29 »
Hei :-)

Jeg kjøpte et sett med releer som hadde "kontakter" som man kunne sette sammen.
Så jeg bare laget plass til de i en plate og festet kontaktene inn fra undersiden. ( med en stopper så de ikke detter ut når jeg trykker ned releet. )
Men det finnes sikkert slike relee sokler som er beregnet for fast montering??
Kablingen er bare en litt grov fra batt. og seks av kursene har sitt rele..
-98 Tj 2,5 "sport"
32x11,5, Ome 2"

Utlogget erik_h

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 106
Sv: Eriks TJ
« Svar #52 på: Sø., 3,April,2016,21,33 »
Hei igjen.
Det ble aldri noen mindre tank...Men jeg fikk sveiset meg en ny tankbeskyttelse i 6mm Hardox. Denne tåler vel alt, og fikk den litt høyere enn orginalt. :-)
Det er ikke skjedd så mye om dagen.. Jeg har gått menge runder med meg selv ang denne jeepen... ???
Jeg var egentlig bestemt på å sette inn 4ltr. og bruke TJèn til trekk-bil for en rørramme jeg har begynt å samle deler til..
Men så skjedde det ting som gjorde at jeg handlet menneskebil istedenfor.  :-\

Dermed straffet jeepen meg med alle mulige spikk.  :'( helt til den tilslutt ikke ville starte en gang..

Så nå har den fått litt stell i form av ny vinduspussermotor,  nye 4 hulls injektorer, nye Lambda sonder, samt en service på tenningsanlegg, oljer, fett osv..
Det viser seg at den går mye lunere på tomgang og virker faktisk litt mer jevn og villig med disse injektorene fra Bosch...

Nå er ny plan å ta litt rust på forskjermene, få montert York 210 kompressoren jeg har liggende til OBA, samme med samband som jeg har liggende.
Vurderer å bygge om til Pickup og kanskje 35" nå som jeg kan ta den på henger når en aksel ryker..
Det er liksom litt lettere nå som dette ikke er den eneste bilen jeg har ;-)
-98 Tj 2,5 "sport"
32x11,5, Ome 2"