Skrevet av Emne: Trenger litt hjelp fra dere JK folk- omregistering til Personbil  (Lest 4955 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Jeg vurdere å kjøpe meg en 08/09 JK og sette inn bakseter og resistrere den om til personbil. Det ligger en JK 08 på finn og det koster vel i underkant 100K og få satt seter inn?

Er det noen her som har gjort dette? Jeg forstår at JK en er litt ombygget for å gå under varebil reglene? Hva må eventuelt gjøres? Det er tydeligvis ikke bare å skru setene inn?

Om jeg kjører en stund som varebil , og må ha barnesete i passasjersetet, hvordan kan jeg da koble ut air-bag en? Det er jo ikke utkoblingsmuligheter lenger på Wrangleren.
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget Aasmund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 156
Slik som jeg kjenner til, er det bare bøylen i taket som er endret. Å at det er fjernet fester til å holde på plass ett deksel i bagasjerommet.

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Så "no big deal" altså?
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget ski

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 48
gulvet i lasterommet er gjort om litt, for der hvor man har beina når man sitter i baksetet er det en plate over. bøylen bak er kappet og hevet, høytalerene over framsetene er fjernet og cupelysene er flyttet. tror stort sett det er det som er gjort på min  2012 mod.

Utlogget tomed13

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 54
bare fjerne skillevegg og gulv etterpå legg in settene. Jeg bruked kansje 2 time på jobben.

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
hvilken modell har du? og hva betalte du i avgifter?

Jeep Wrangler JK-09

Utlogget Puch G

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 6
Trenger litt hjelp fra dere JK folk- omregistering til Personbil
« Svar #6 på: On.,29,Mai,2013,18,12 »
Jeg vurdere å kjøpe meg en 08/09 JK og sette inn bakseter og resistrere den om til personbil. Det ligger en JK 08 på finn og det koster vel i underkant 100K og få satt seter inn?

Jeg vurderer samme prosedyren, ser dog ingen 08 på finn, bare 09er. 2009 blir litt i overkant 100k det kan beregnes på toll.no hvis man har alle data. Kunne noen poste disse data?

Utlogget Puch G

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 6
Trenger litt hjelp fra dere JK folk- omregistering til Personbil
« Svar #7 på: On.,29,Mai,2013,18,14 »
bare fjerne skillevegg og gulv etterpå legg in settene. Jeg bruked kansje 2 time på jobben.
Fikk du montert høyttalere også eller følger de ikke med?

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget tomed13

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 54
Jeg har 2009 med høytaler og jeg betalt nesten 300000 kr til tollv.  :-[

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Jeg har 2009 med høytaler og jeg betalt nesten 300000 kr til tollv.  :-[

300.000 kun for omreg? Når i 2009 var den førstegangsregistrert? Og satt du inn seter i år?
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget Aasmund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 156
min 09modell hadde 129.000,- i avgift hvis den skulle bygge om.

Utlogget tomed13

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 54
Oh nei, første gang reg. jan. 2010 og sat in setene våren 2011

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Jeg vurdere å kjøpe meg en 08/09 JK og sette inn bakseter og resistrere den om til personbil. Det ligger en JK 08 på finn og det koster vel i underkant 100K og få satt seter inn?

Jeg vurderer samme prosedyren, ser dog ingen 08 på finn, bare 09er. 2009 blir litt i overkant 100k det kan beregnes på toll.no hvis man har alle data. Kunne noen poste disse data?

Når du bruker kalkulatoren til toll.no, husk å beregne på CO2 ikke diesel. CO2 er 281 g/km, og det gir utslag i forhold til diesel bergening. 129K vs 155k. Jeg gjorde desverre den feilen og nå viser det seg å koste 26K mer en jeg hadde sett for meg. Synes at det burde vært opplyst litt bedre på siden deres.  Men men jeg får bare betale for setene skal inn! Det koster å være kar i Norge!
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Jeg har 2009 med høytaler og jeg betalt nesten 300000 kr til tollv.  :-[

Når du satt inn setene, var boltene til å feste setene med skrudd i karosseriet? Jeg finner ikke noen bolter med? Har ikke tatt vekk teppene enda, sp lurer på om de er under der et sted? Skal betale avgiften på fredag og sette setene inn i helgen. (om jeg har boltene/skruene)
Jeep Wrangler JK-09