Skrevet av Emne: Kjøp av TJ  (Lest 1693 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget gurk

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Kjøp av TJ
« på: Sø.,17,Mars,2013,16,58 »
Ny på forumet og har sett mye på Jeep. Har idag en Saab 9-5, som jeg er lei, og vil ha meg en Jeep TJ.
Helst av nyere modell da! Har drevet med 4x4 og lett bygging. Skal ikke brukes veldig mye offroad med når jeg er på jakt og fisketur skal den være brukbar nok til å kjøre ut av veien, og på traktorveier i det minste!

Ser på 2,5 og 4,0 .. Men ser jo at 4,0 kommer aldri ut for salg! Da lurer jeg på, finnes det noe trim mot 2,5litern ?

Ser at jeg må heve litt for å få på 33 og 35", ikke noe problem det, men hva gjør det med bilen, utenom at jeg må dreve om? Sliter den mye mer på akslene osv? :)

Er blank på TJ og Jeep, men ser jo jeg får mye fine deler til bilen til greie prise på 4wd.com etc.
Noen som har bygd om til dobbel dynamo eller dobbelbatteri for winch?
Er det mulig å få bygd winchen og krybba inni fangern så den ikke stikker ut og blir veifarlig?:)

Kan nok komme med mye dumme spm, men må spørre hva som må til for å få drømmebilen! :) Store forskjeller på 98modell og 2001modell feks? :)

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Kjøp av TJ
« Svar #1 på: Sø.,17,Mars,2013,19,44 »
Her kan du lese litt kjøpshjelp

Og her kan du lese litt om oppbygging av TJ.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget gurk

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Sv: Kjøp av TJ
« Svar #2 på: Sø.,17,Mars,2013,20,05 »
Her kan du lese litt kjøpshjelp

Og her kan du lese litt om oppbygging av TJ.

Takktakk, har sett etter en TJ byggetråd. Godt lesestoff, bra jobba!;)

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Sv: Kjøp av TJ
« Svar #3 på: Ti.,19,Mars,2013,22,48 »
Velkommen på forumet, timer med god lesing her;)
33" og opp har en litten historie til å knekke stikkaksler på bakakslingen, da i offroadsammenheng, funker greit på vei og forsiktig utenfor.
Skal du opp på 35" så bør du ha høyeste mulig utveksling, dvs 4,88 i akslingene. Jeg har 4,56 og kjører MYE i 3.gir, 5.gir har jeg prøvd i god nedoverbakke en gang;) kjøremessig synes jeg 35" funker fint, større bremser er en fordel, men god skrubb og velholdte skiver funker greit( noen er uenig).
Vinsj bør over eller under fanger, da det er en travers(rør) i ramma, rett bak fangern.

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget nalle

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 12
Sv: Kjøp av TJ
« Svar #4 på: Fr., 5,April,2013,17,01 »
du kan jo sjekke denne 4-litern:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40603915

som tilfeldig vis er min  :P