Skrevet av Emne: justering av styresnekke  (Lest 1841 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget haaskjae67

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 41
justering av styresnekke
« på: Fr.,22,Mars,2013,16,27 »
hei !

har prøvd å justere styresnekka, men fortsatt ikke helt fornøyd... rattet kan dreies 3-4cm, uten at pitman-armen beveger seg. ingen slakke i staget fra ratt til snekka, dette ser tight å fint ut.
når jeg løsner settmutteren, kan set-skruen justeres max 3/4 omdreining.. tenkte at denne min.kunne justeres 1 omdreining. uansett om jeg skruer denne medurs til den stopper, beveger ikke pitman-armen seg ved 3-4cm rattutslag.

er det selve snekka som er utslitt å må byttes, eller er det mulig å overhale denne ? ser rocauto har billige snekker, så mulig det er det enkleste..

noen synspunkter ?

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: justering av styresnekke
« Svar #1 på: Lø.,23,Mars,2013,12,38 »
Om det er bevegels i akslingen inn på styresnekka men ikke ut så er det nok på tide med ei ny skulle jeg tro.

http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,10057.0.html


Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: justering av styresnekke
« Svar #2 på: On.,19,Mai,2021,13,55 »
Har fått noe dødgang på min også. Kom relativt plutselig under en langtur i helga. Har jo ikke rundet 150.000 km ennå.
Får sjekke hva som foregår, og hvor dødgangen er først kanskje.
Endeledd/styreledd ble sjekket og byttet i høst så det er neppe der.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: justering av styresnekke
« Svar #3 på: To., 3,November,2022,00,37 »
Det var ikke styresnekka men et løst øvre styreledd som laget litt dødgang. Uvisst hvordan det kunne ha skjedd.
Mutter og splint sitter på, men hele greia er løs i hullet.
Så det blir jo spennende å se om noe er ødelagt eller om det bare er å bytte styreleddet. Har nytt liggende.
Har ikke kjørt veldig langt, og alt var jo OK på kontrollen for 2 år siden.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.