ville gitt fullstendig F*** i hvordan aksling som sitter på en Jeep.....Du Riv-starter da pokker ikke med tung last på kroken uansett. Det er hundrevis av Jeep'er som trekker tungt hver dag, og jeg tviler sterkt på at en eneste aksling knekker på noen av dem. At akslinger, girkasse og motor blir mer slitt av å taue tungt - det er ikke uvanlig, men følger du det opp med hyppigere service av drivverk og motor så bør det går veldig fint.
Dette gjentar seg selv i instruksjonsboka til alle biler, at ved trekking av henger og lignende, så må du bytte oljer oftere.
Gå etter en motor med mest mulig moment (Altså en kraftig Diesel eller V8) og uansett motor bør den ha denne ekstra olje-kjøleren du allerede er informert om. Denne er Veldig viktig når du møter motbakker ol fordi automat-olja blir grisevarm av tung-trekking.
Skal du dog ha den ultimate trekkbilen, så går du for en bil med Manuell-gir og svært kraftig diesel-motor.... Nissan har vel den beste løsningen for norske avgifter akkurat der, med sin Pathfinder. 3L V6-Diesel med 200'ish hester... men pass deg for firmabiler som ikke er fulgt opp og ihjel-kjørt, da denne er populær hos bedrifter.