Skrevet av Emne: Jeep som trekkbil til tunghenger?  (Lest 3480 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Ola Slipgaard

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 6
Jeep som trekkbil til tunghenger?
« på: Ti., 5,Mars,2013,22,12 »
Heisann. Jeg har ikke førerkort selv, men det har min samboer.

Siden jeg ikke har førerkort så har jeg kjøpt meg båt, og vurderer kansje en Jeep, Volvo XC90, Ford Ranger som trekkbiler til dette oppdraget.

Hvordan er Jeep til dette, tåler de og dra mye, hvordan er de med slik last?
Har fått beskjed av mine kjente og holde meg unna 3.1TDI motoren samt se etter rust.

Noe mer enn 250,000kr har jeg ikke og bruke, får jeg nåket brukbart for dette?

Mvh Ola

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Jeep som trekkbil til tunghenger?
« Svar #1 på: Ti., 5,Mars,2013,22,32 »
3,1 TD er jo beste motoren  :)
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Ola Slipgaard

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 6
Sv: Jeep som trekkbil til tunghenger?
« Svar #2 på: Ti., 5,Mars,2013,22,35 »
Jeg har hørt at 3.1TD er en skummel motor og eie, vil ikke en 2,7 være bedre?

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Jeep som trekkbil til tunghenger?
« Svar #3 på: On., 6,Mars,2013,00,05 »
jo hvis du vil punge ut enorme summer i innkjøpskostnad og trøbbel med bytte av dysepakninger og glødeplugger så.. be my guest  :)
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: Jeep som trekkbil til tunghenger?
« Svar #4 på: On., 6,Mars,2013,10,50 »
Tror ikke jeg ville trekke tungt med de kleine bakakslingene på nyere Jeep gitt! Dana 35 bakaksling har vel nok med seg selv i grunnen  ;D
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget Ola Slipgaard

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 6
Sv: Jeep som trekkbil til tunghenger?
« Svar #5 på: On., 6,Mars,2013,23,21 »
Dette er 2stk som jeg har sitt litt på, den ene er jo bensin og andre er da dieselutgave, hvorav dieselen er dyrest.
Hva tenker en om en av disse?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40198659 Bensin utgave

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40122542 Diesel modell

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Jeep som trekkbil til tunghenger?
« Svar #6 på: On., 6,Mars,2013,23,26 »
ja tenker at du bør velge denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40184527
både pga. km. stand, motor og ikke minst Laredo
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerexII

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 17
Sv: Jeep som trekkbil til tunghenger?
« Svar #7 på: On., 6,Mars,2013,23,29 »
Av disse du nevner så ser jo -04 modellen i diesel mest lovende ut, den er jo den nyeste av de 2, og den har jo ikke en voldsom avskrekkende km.stand heller.
-91 Citroen XM 2.1TD
-89 Citroen BX GTI
-93 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 (mangler motor)
-07 Phazer FX turbo, mountain ski, 345/36-38 kam. Delvis bråkepotte.

Utlogget Ola Slipgaard

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 6
Sv: Jeep som trekkbil til tunghenger?
« Svar #8 på: On., 6,Mars,2013,23,36 »
Er skeptisk til denne 3.1TDI motoren, har hørt mye dårlig om disse med blant annet dårlige topper og slikt.

Den 2004 modellen så jo ganske grei ut, men var litt overraskat over hengervekten på bare 2360kg, detto var jo ikke så mye.
Hva mener du med Laredo? Er dette noen større modell, eller noe spesielt med dissa?

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Jeep som trekkbil til tunghenger?
« Svar #9 på: On., 6,Mars,2013,23,41 »
3360 kg er jo ganske bra hengervekt
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Ola Slipgaard

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 6
Sv: Jeep som trekkbil til tunghenger?
« Svar #10 på: On., 6,Mars,2013,23,42 »
Som beskrevet i annonsen så kan den 2004 modellen trekke 2360kilo då

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Jeep som trekkbil til tunghenger?
« Svar #11 på: On., 6,Mars,2013,23,49 »
ja men det er kanskje feilskrevet. i følge registreringsdata drar alle WJ 3360 kg. unntatt denne.
kan det være fordi den har vært lastebilsregistrert før ?
« Siste redigering: On., 6,Mars,2013,23,53 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Jeep som trekkbil til tunghenger?
« Svar #12 på: To., 7,Mars,2013,00,06 »
om du skal trekke tungt vil jeg anbefale denne med 400 hk http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40173804
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget pwb

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
Sv: Jeep som trekkbil til tunghenger?
« Svar #13 på: To., 7,Mars,2013,06,31 »
Hvor ny må den være før man ikke trenger å bry seg om den er bestilt med hengerfeste fra fabrikken? På ZJ så er det jo en del som er forskjellig hvis den er utstyrt med det fra fabrikken og ikke ettermontert her til lands, som oljekjøler til automatkassa, annen gir utveksling også vel?

Utlogget Amund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 70
Sv: Jeep som trekkbil til tunghenger?
« Svar #14 på: To., 7,Mars,2013,15,11 »
Her var det mange rare svar, finnes det virkelig biler som går i stykker av å dra henger?

Dette var baktanken med at jeg kjøpte WJ 2.7 CRD, det har gått veldig fint hittil. Ja jeg måtte ut med ei dyse og bytte en tetning, men det var fordi jeg kjøpte den på merkeforhandler... pluss masse andre gamle feil de ikke gadd å fikse før de la den ut for salg.

Syns denne trekker bedre enn D-Max'en jeg hadde før, sannsynligvis på grunn av 5-trinns automat i forhold til 4-trinns på Isuzun, den gikk tom for pulver i oppoverbakker på motorvei men det har jeg ikke merket noe til på denne.
« Siste redigering: To., 7,Mars,2013,15,56 av Amund »