Skrevet av Emne: Heving Tj Sahara er dette noe bra kit og satse på?  (Lest 3737 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget laloba

• 304 CID
  • **
Heving Tj Sahara er dette noe bra kit og satse på?
« på: To.,31,Januar,2013,09,42 »
Hei har lest litt på forum om heving, eg ønsker en moderat heving av min bil.Kom over dette setter her er det noe og vurder sette på? Og hva sier BT til dette...
Er vel ikke så ulik fjær spacere eller nivelering av fjærer som har vært nevnt tidligere om heving av Tj.Tar i mot tips med stor takk.

http://www.quadratec.com/products/16300_400_07.htm

Utlogget Geir G K

• 360 CID
« Svar #1 på: To.,31,Januar,2013,11,32 »
Biltilsynet liker ikke det,  du må ha et med TUV papirer for å få det godkjent,  anbefaler BG Nor,  snakk med Amund. Dersom du skal ha det i vognkortet.
Geir Grov Kristiansen
Wrangler TJ  modifisert
Medlemnr 783

Utlogget laloba

• 304 CID
  • **
Sv: Heving Tj Sahara er dette noe bra kit og satse på?
« Svar #2 på: To.,31,Januar,2013,20,05 »
Fikk dette svaret fra Bg nor i dag å får tygge litt på hva jeg gjør.

Billig og godkjent = 2” bodylift kr. 4000,- men da må du flytte radiator osv. Alt du trenger følger med i settet. På lager.
Spacere på fjærer + støtdempere 2” fra Trailmaster, godkjent kr. 7313,- muligens også på lager, jeg må lete litt. I verste fall 14 dager bestilling.
Old Man Emu 2” fjærer og dempere + senkesett til transferkasse kr. 9475,- på lager. TUV-godkjent, alt blir nytt, og dette gir den beste kjørekomforten og holdbarheten.

Utlogget provib@gmail.com

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
« Svar #3 på: To.,31,Januar,2013,20,39 »
Kommer ann på hva slags dekkdim du tenker å ha men jeg kan uansett anbefale OME settet!
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget laloba

• 304 CID
  • **
« Svar #4 på: To.,31,Januar,2013,21,07 »
Fikk dekka sendt fra Sverige i dag er mickey thompson med 33" Så er begynt lure på om bilen er hevet fra før...spent sette de på se hvor mye de subber...

Utlogget Skyjacker

• 360 CID
  • JK-09
« Svar #5 på: Fr., 1,Februar,2013,09,46 »
Jeg kjøpte en 2000 mod TJ for noen år siden som rullet på 33*12,5*15 Mud terrain, men orginal demper og fjærer. Det subbet ikke, men for det første så bilen senket ut :), og for det andre så var den helt dau å kjøre. Så jeg måtte enten dreve om akslingene, eller bytte dekken. Det billigste var å bytte til 31*10,5*15, og det gjorde jeg. TJ er helt klart mye fetere med 2,5 OME+2`` BL, og 33, men da må du også legger på noen kroner for å dreve om akslingen`. Noe som koster en del lapper..

Jeep Wrangler JK-09

Utlogget laloba

• 304 CID
  • **
« Svar #6 på: Fr., 1,Februar,2013,11,27 »
Hei er 4L jeg har og Automat har lagt ved eit bilde jeg fikk før jeg kjøpte bilen, så kan dere se hvordan den ser ut med sommer hjula på.

Utlogget Skyjacker

• 360 CID
  • JK-09
« Svar #7 på: Fr., 1,Februar,2013,12,27 »
Hva dekk har den på bildet da? 31``? Der bra ut, Man trenger så pass mye "luft" over dekkene. Det er vel tilsvarende man fåt med 2,5+2 løft og 33``
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget laloba

• 304 CID
  • **
« Svar #8 på: Fr., 1,Februar,2013,13,17 »
Hei

Har ikke sett dekka enda men selger påstår det er 33" om de stemmer er denne bilen hevet...vil jeg tro.Synest den så noe pinglete ut med vinter dekka på...og stor plass under skjermer.

Utlogget Geir G K

• 360 CID
« Svar #9 på: Fr., 1,Februar,2013,21,24 »
Hvis du går for OME,  ville jeg valgt Heavy 400 64 161Duty,  blir stivt,  men det andre er for mykt på vei, etter min.

BG Nor har også TUV godkjente felger største dimensjon til Tj er 32 11,5 15,  de er ikke rimelige,  men letteste vei for godkjenning i vognkortet!  Felgen er egentlig US made,  Eagle Alloy,  men det er Asp Erle som har TU V godkjenningen.  Hvis du ikke har bodylift 1",  tror jeg med stor sikkerhet,  33 " vil subbe i kanten mellom stålkanten og skjermbreddern og lage skader på skjermen ved full flex.

« Siste redigering: Fr., 1,Februar,2013,21,33 av Geir G K »
Geir Grov Kristiansen
Wrangler TJ  modifisert
Medlemnr 783

Utlogget Geir G K

• 360 CID
« Svar #10 på: Fr., 1,Februar,2013,21,25 »
Hvis du går for OME,  ville jeg valgt Heavy Duty,  blir stivt,  men det andre er for mykt på vei, etter min.

BG Nor har også TUV godkjente felger største dimensjon til Tj er 32 11,5 15,  de er ikke rimelige,  men letteste vei for godkjenning i vognkortet!  Felgen er egentlig US made,  Eagle Alloy,  men det er Asp Erle som har TU V godkjenningen.
Geir Grov Kristiansen
Wrangler TJ  modifisert
Medlemnr 783

Utlogget laloba

• 304 CID
  • **
« Svar #11 på: Fr., 1,Februar,2013,21,41 »
Takker for alle gode råd.Skal hjemm fra jobb om 3 uker så da skal jeg sette på sommer dekka og se hvordan det blir.Regner vel med at de MT felgene er lite håp for og få godkjent.Jeg har ikke noen papirer på de.

Til info skiftet jeg radiator sist jeg var hjemme og den satt på originale fester skulle vel sett noe der om den var hevet...

Synest bare den virker høyere enn min gamle 2,5liter...

Uansett så er den typegodkjen BT:-)))

Utlogget Redwrangler

• 304 CID
  • **
  • Jeep Wrangler TJ 1999
« Svar #12 på: Lø., 2,Februar,2013,13,03 »
http://www.jeepforum.com/forum/f9/1-h-r-bilstein-suspension-lift-1150250/

Dette hever mellom 1 og 2" avhengig av motor og utstyr du har på bilen... Fordelen med dette er at du ikke får vibrasjoner etc, slipper også å senke transf, flytte radiator osv.. Jeg går denne ruta.. Vanskelig for noen å se at bilen er blitt litt høyere også...

Utlogget laloba

• 304 CID
  • **
« Svar #13 på: Lø., 2,Februar,2013,15,40 »
Er det jeg og komme til og gå for sett som ikke trenger større ombygging av radiator fuel,bremseslanger etc..skal først sette på dekka når jeg kommer hjem så ta en ordentlig test for og se hva som blir resultat av subbing etc..

Har tro på dette settet her også det hever modera ca 2" og krever ingen ombygging av større ting.

http://www.jeepz.com/forum/suspension/21895-lift-your-tj-installing-rubicon-express-2-coil-spacer-kit.html

Utlogget Redwrangler

• 304 CID
  • **
  • Jeep Wrangler TJ 1999
« Svar #14 på: Lø., 2,Februar,2013,23,50 »
Er det jeg og komme til og gå for sett som ikke trenger større ombygging av radiator fuel,bremseslanger etc..skal først sette på dekka når jeg kommer hjem så ta en ordentlig test for og se hva som blir resultat av subbing etc..

Har tro på dette settet her også det hever modera ca 2" og krever ingen ombygging av større ting.

http://www.jeepz.com/forum/suspension/21895-lift-your-tj-installing-rubicon-express-2-coil-spacer-kit.html

Ser bra ut! Vil BT stusse over spacerne over fjærene mon tro? Jeg går kun for fjærer som løfter litt og dempere som er lengre, slik at det ikke blir tydelig hva som er gjort... Men er kanskje ikke noe problem?