Skrevet av Emne: Bakaksel  (Lest 1956 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Stormy123

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Bakaksel
« på: Ti., 5,Februar,2013,20,26 »
Hei,

Idag røyk bakakselen på jeep cherokee'en min :( mellomakselen går rundt men ikkenoe særlig lyder av den det rumler litegrann når jeg kopler inn 4 hjul trekken,
er det bare ei stikkaksel som er kaputt ?? eller kan det være pinjongen
har vært inne på en side som dette forumet refererte til, fant jo alt som jeg trengte til å reparere den men var visst mange typer av den akselen(dana 30 ,  dana 35 )????
hvordan finner jeg ut hvilken type det er 

Utlogget Hansmartin

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 12

Utlogget Stormy123

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Sv: Bakaksel
« Svar #2 på: On., 6,Februar,2013,05,16 »
Mange takk

Utlogget Pettersen

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 419
Sv: Bakaksel
« Svar #3 på: On., 6,Februar,2013,09,29 »
Mest sannsynlig har du en Dana 35, eller en Chrysler 8.25". Kommer litt an på modell og motor og slikt. Har ikke allverdens peil på aksler, men jeg ville holdt en knapp på stikkakselen... Er vel forsåvidt lett og se hvis du tyar av lokket på diffen.
Trude: 98 XJ 2.5 med 2" heving, og 31". D30 Aussie Locker, C8.25 LSD <-- For tiden i dvale...

Jenny: 90 XJ 4.0, lekebil. Ribba for interiør og unødvendig utstyr, 2" heving, 31" BFG Mud. Snart 35"...

Celine: 97 ZJ 4.0, NP242, ARB fanger og sperrer, 31".

Utlogget Stormy123

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Sv: Bakaksel
« Svar #4 på: On., 6,Februar,2013,20,39 »
Har funnet ut av det :( Kjøpte denne akselen for vel ett år siden brukt, hadde sikkert ligget litt på lageret, men GENIET som har vært inni der å rotet har ikke satt tilbake alle skruene på KRONHJULET med det som resultat attt de knakk rett av ødela diffen og har sannsynligvis tatt kronhjul og pinjong

Bilen er en 92 modell med 2,5 TD motor 5 trinns gearkasse sto noe Dana på kronhjul men kunne ikke se om det sto 35 eller noe annet

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Sv: Bakaksel
« Svar #5 på: On., 6,Februar,2013,21,08 »
Har funnet ut av det :( Kjøpte denne akselen for vel ett år siden brukt, hadde sikkert ligget litt på lageret, men GENIET som har vært inni der å rotet har ikke satt tilbake alle skruene på KRONHJULET med det som resultat attt de knakk rett av ødela diffen og har sannsynligvis tatt kronhjul og pinjong

Bilen er en 92 modell med 2,5 TD motor 5 trinns gearkasse sto noe Dana på kronhjul men kunne ikke se om det sto 35 eller noe annet

Kjedelige greier! Henger det ikke et skilt på en av boltene på dekselet på klokka hvor det står hva slags aksel det er?
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.