Skrevet av Emne: Vurderer å kjøpe en Grand Cherokee 1993 5.2V8 Limited  (Lest 1124 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget C3

• 360 CID
    • Hjemmeside
Vurderer å kjøpe en Grand Cherokee 1993 5.2V8 Limited
« på: On., 1,August,2012,22,52 »
Jeg vurderer å kjøpe en 93 modell Limited. Er en del smårusk med den. Det jeg lurer mest på er om noen har en god løsning for å få disse bilene i 4 Lav. Selv har jeg bare hatt Wranglere, så jeg kjenner ikke til Cherokee. Jeg setter automatgirkassa i Nøytral, drar i håndtaket for skifting mot 4 Lav, men det går ikke ann å få skiftet den til Nøytral en gang. Finnes det noe "quick fix" på dette?

Hva ellers bør man se spesielt etter når det gjelder slike biler i den modellen? Alle tips mottas med takk.
Medlem nr: 931
Lokalkontakt Troms og Omegn

2011 Wrangler JK Sahara
2009 Wrangler JK Rubicon
1998 Wrangler TJ Sport

Følg med på C3´s Rubicon Garasje

http://www.c3foto.no

Utlogget C3

• 360 CID
    • Hjemmeside
Sv: Vurderer å kjøpe en Grand Cherokee 1993 5.2V8 Limited
« Svar #1 på: Fr., 3,August,2012,22,31 »
Jo, ikke alle på en gang da.....  :'(
Medlem nr: 931
Lokalkontakt Troms og Omegn

2011 Wrangler JK Sahara
2009 Wrangler JK Rubicon
1998 Wrangler TJ Sport

Følg med på C3´s Rubicon Garasje

http://www.c3foto.no

Utlogget kellydown

• 258 CID
  • *
Sv: Vurderer å kjøpe en Grand Cherokee 1993 5.2V8 Limited
« Svar #2 på: Sø., 5,August,2012,18,34 »
En rask tur innom R før tilbake til N, hjelper iallefall på Zj'en min hviss den er litt treg til å få i lavgir.

Ellers så er det jo en fin kjøpsguide som eget emne i ZJ-forumet.

Generelt på en småshabby ZJ, må en sjekke alt elektrisk (alle funksjoner). Eksosanlegg.  Ulyder i drivverk, akslinger, differensial. Sjekke at fordelingskassen ikke lekker olje, og at den har olje! Oljelekkasje ifm oljekjøler automatkasse (slangene/overganger), lekkasje på servopumpe, status på radiator, generelt; slark og status til alt av kuler og ledd og foringer. Viskoskobling; skal fint kjøre 8-tall på tørr asfalt med lavt turtall uten at det lugger mye. Akselerasjonstest. Bremsetest. Lyktene er vel mest sannsynlig klare for utskiftning hviss de er orginale.
Rust i hjulbuer og kanalene er vel heller vanlig. Pin på dørhengslene må nok også skiftest hviss dette ikke er gjort.
Men som mange her på forumet sikkert er enige i, er dette artige biler. Amrikansk så det holder på mange vis, men med mye kjøreglede, både på og utenfor vei.
ZJ, 97 mod, 5.2 Limited