Skrevet av Emne: bremseskjold.  (Lest 1170 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget gshock

• 304 CID
  • **
bremseskjold.
« på: Fr.,13,Juli,2012,19,13 »
Hei,
håper noen kan hjelp med noen tips her.

Hadde bilen på eu kontroll og fikk mangel på håndbrekket ( visste jo det forsåvidt )
men da jeg tok av skivene for å bytte så så det ut som at det var ok igjen med belegg på disse men byttet uansett.

etter dette har jeg fått en lei subbe-lyd når jeg kjører  så tok av alt sammen en gang til.
(hadde ikke grov justert skoa )
så nå at det venstre skjoldet som skoa står festet på er rustet i stykker og får en bøy på seg slik at skoa står skjevt inne i skiva liksom.
Har fortsatt denne lyden bakfra så regner med jeg må ha nytt skjold.

Noen som aner hvor jeg kan få kjøpt dette kjapt ?
Hørte med en leverandør i skien ( ikke orginalt ) som sa at dette var utgått :(

takker for tips
( kan det modifiseres evnt på noen måte ? )

2000 WJ 3,1 limited

Utlogget egile

• 304 CID
  • **
Re: bremseskjold.
« Svar #1 på: Ti.,17,Juli,2012,10,44 »
Hei

Jeg har kjøpt inn deler fra Rock Auto ved noen anledninger med stort hell. Rask og grei levering. Det er ikke originaldeler det er snakk om, men gode alternativer. www.rockauto.com.

Utlogget Fighter

• JCN - Styre
  • Get a life!!
  • En SUVeren Jeep.
« Svar #2 på: Ti.,17,Juli,2012,14,21 »
Se denne linken. The find, er en nettside der du kan se hvor de selger de delene du søker billigst. Du får opp mange resultat fra flere deleforhanlere. Du finner bl.a. de bremseskjoldene du leter etter, til $15. Lykke til. Mvh. Åge.
http://www.thefind.com/search?query=jeep+grand+cherokee+brake+dustshield
« Siste redigering: Ti.,17,Juli,2012,14,23 av Fighter »
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget Free

• 258 CID
  • *
  • Grand Cherokee Zj 5,2 -94
« Svar #3 på: To.,19,Juli,2012,14,11 »
Håper du er klar over at du har to justeringsmuligheter på håndbrekket.

1) En justeringsskrue på håndbrekkvaieren under bilen, som strammer/slakker vaieren ut til begge sider bak
2) En justeringsskrue som justerer inngripen til p-brems klossene inni trommelen, nås gjennom et lite hull med hjulet på fra innsiden

De siste strammer du til du kjenner klossene tar i trommelen, når du snurrer hjulet rundt. Og så litt tilbake.

Dersom klossene henger på - skeivt eller ikke - så vil du kjenne at trommelen er varm etter en liten testtur.