Skrevet av Emne: Polyrethane foringer til WJ'n  (Lest 1056 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget cat-vi

• 360 CID
Polyrethane foringer til WJ'n
« på: Ti.,26,Juni,2012,00,10 »
Da har jeg fått montert polyrethane foringer rundt om på kontroll armene og i panhard staget, det gjorde susen, nå går wj'n som på skinner, sant skal sies da att jeg var ikke så veldig godt vant, en foring i nedre kontroll arm bak var så utslitt att den bare rammla ut av seg selv!!!
Dette er en job som sikkert flere burde vurdere, en stor fordel med en lift naturligvis men slettes ikke umulig om bilen står på bukker. Jeg kjøpte et sett med foringer hvor jeg brukte om igjen de ytre stålforingene (de som gummi foringene satt i) dette forenkler litt arbeidet tror jeg, men settet med foringer fåes også med nye ytre stålforinger (utenom de ovale, som naturligvis er de som er mest utsatt for salt og dritt, tenker helst på nedre kontrollarm forran)
Regn med en dags job og bilen blir som ny å kjøre.

Utlogget Ambu

• 304 CID
  • **
Re: Polyrethane foringer til WJ'n
« Svar #1 på: Ti.,26,Juni,2012,11,18 »
Hva med støy? - Gir ikke dette mere vei-, aksling og differesialstøy i kupeen?
-93 XJ 4.0 (død)
-01 WJ 4.7
-11 Lexus RX450h

Utlogget cat-vi

• 360 CID
Re: Polyrethane foringer til WJ'n
« Svar #2 på: Ti.,26,Juni,2012,17,02 »
disse ploy. foringene er nok ikke av de aller stiveste, merka ingen øking av støy i kupe'n, man kan kanskje merke ørlite mere i fingrene fra ugjevnheter i veibanen gjennom rattet men dette er så lite att jeg mener man kan se bort fra dette som en bieffekt.