Skrevet av Emne: Ny JEEP :-) Mangler skistativ  (Lest 1858 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Bones

• 304 CID
  • **
Ny JEEP :-) Mangler skistativ
« på: Ma.,18,Oktober,2010,13,01 »
Folkens,
Etter å ha eid en '89 mod Cherokee 4,0 og en '01 mod Cherokee 2,5 diesel er det på tide å prøve en Grand Cherokee. Gikk til innkjøp av en meeget pen 5,2L  '96 modell i forrige uke der tidligere eiere hadde gjort mye fint arbeid på den.

Er veldig fornøyd med bilen selv om bensinforbruket virker noe høyt. Har ikke fått målt det skikkelig ennå. Ellers er styringen litt vassen så jeg får se om jeg får stramma snekka litt.

Men så til poenget. Jeg vil ha skistativ på den, tar ikke sjansen på å binde slalomski på de plastgreierne som er der nå. Er det noen som har noe og selge eller kan tipse meg hvor jeg får tak i noe som passer bra til denne modellen?

'96 Grand Cherokee 5,2 V8
--------------------------------------------------
Ex '01 Cherokee 2,5 td
Ex '89 Cherokee 4,0

Utlogget Geir G K

• 360 CID
Re: Ny JEEP :-) Mangler skistativ
« Svar #1 på: Ma.,18,Oktober,2010,17,21 »
Her finner du sikkert noe som dekker ditt behov:   http://www.thule.com/sv-SE/NO/FitGuide.aspx#
Geir Grov Kristiansen
Wrangler TJ  modifisert
Medlemnr 783

Utlogget Bones

• 304 CID
  • **
« Svar #2 på: Ti.,19,Oktober,2010,12,12 »
Har sett der men ser ikke ut som de har noe hvor man kan bruke eksisterende rails. Det finnes kanskje ikke takstativ der man kan feste i de?
'96 Grand Cherokee 5,2 V8
--------------------------------------------------
Ex '01 Cherokee 2,5 td
Ex '89 Cherokee 4,0

Utlogget egile

• 304 CID
  • **
« Svar #3 på: On.,20,Oktober,2010,19,02 »
Hei

Jeg har Thule som passer med tak railene. Festene har Thule nr 515-5031.

Utlogget Bale

• 304 CID
  • **
« Svar #4 på: Ti., 5,Juli,2011,08,17 »
Hei

Jeg har Thule som passer med tak railene. Festene har Thule nr 515-5031.
Hvor fikk du tak i disse? Passer de på flush-skinnene på taket?

Når jeg sjekker hos forhandler og på Thules nettsider kommer det opp en type fester som griper rundt rails som er løftet opp fra taket, men det er jo ikke slike rails bilen har. Den har jo skinner som er festet mot taket hele veien, altså ikke åpning mellom rail og tak noe sted. Forhandleren ble ikke særlig klokere av delenummeret 515-5031.
-98 ZG (ZJ), Grand Cherokee Limited, 4L

Utlogget Bale

• 304 CID
  • **
« Svar #5 på: On., 6,Juli,2011,16,16 »
Etter mye Googling har jeg funnet ut at "Yakima railrider 2" fester skal passe til takskinnene. Både disse, og tilhørende stenger virker mye mer solide enn de originale som mange har.

Finner dog ingen norsk leverandør (bare på Ebay fra USA). Noen som vet hvor disse kan skaffes?

Utlogget sten_morten

• Global moderator
  • Get a life!!
« Svar #6 på: On., 6,Juli,2011,19,18 »
 På Ebay fra Usa :) Det blir som oftest billigst...
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Knunor

• Get a life!!
  • Gvarv, Telemark
« Svar #7 på: On., 6,Juli,2011,21,43 »
Folkens,
Etter å ha eid en '89 mod Cherokee 4,0 og en '01 mod Cherokee 2,5 diesel er det på tide å prøve en Grand Cherokee. Gikk til innkjøp av en meeget pen 5,2L  '96 modell i forrige uke der tidligere eiere hadde gjort mye fint arbeid på den.

Er veldig fornøyd med bilen selv om bensinforbruket virker noe høyt. Har ikke fått målt det skikkelig ennå. Ellers er styringen litt vassen så jeg får se om jeg får stramma snekka litt.

Men så til poenget. Jeg vil ha skistativ på den, tar ikke sjansen på å binde slalomski på de plastgreierne som er der nå. Er det noen som har noe og selge eller kan tipse meg hvor jeg får tak i noe som passer bra til denne modellen?

Hva er galt med de originale takbærerene? De er godkjent for 60 kg og man får både ski/brett holder fra Thule til å passe på de (de med "reim" feste).
Alle takbokser som festene kan flyttes litt frem og tilbake på, går også rett på.
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget Bale

• 304 CID
  • **
« Svar #8 på: To., 7,Juli,2011,08,00 »
Kan ikke de originale takstativene flyttes frem og tilbake på skinnene? Det går i så fall ikke i kombinasjon med min takboks, som ikke har flyttbare fester.

Utlogget Knunor

• Get a life!!
  • Gvarv, Telemark
« Svar #9 på: Fr., 8,Juli,2011,15,57 »
De kan flyttes frem og tilbake, men ikke trinnløst. De må festes i faste hakk som har mellomrom på ca. 10 cm. Derfor må man ha en takboks med flyttbare fester på for å få det til å passe.
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget egile

• 304 CID
  • **
« Svar #10 på: Fr., 8,Juli,2011,22,19 »
Det Thule festet jeg kjøpte festes på samme måte som det originale festet og ble kjøpt hos Bilextra for noen år siden. Jeg vet ikke om det fortsatt er i salg.