Skrevet av Emne: Lekasje i syresnekka  (Lest 1378 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget provib@gmail.com

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
Lekasje i syresnekka
« på: Fr.,13,Mai,2011,10,51 »
Har, en månedes tid etter jeg har fylt olje på styresnekka og i mellomtiden hatt et par testturer på gårdsplassen oppdaget jeg en liten damm med servoolje på gulvet. Danne var bare 5-6 cm i diameter og har opparbeidet ser i løpet av en ukes tid. Altså inge stor lekasje men det skal jo ikke være sån. Noen som har erfaring med dette? Er det en pakning som kan byttes elle snakker vi ny snekke her? Ser ut som det kommer fra utgangsakslingen på snekka.

Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget Jan-Erik

• 401 CID
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Re: Lekasje i syresnekka
« Svar #1 på: Fr.,13,Mai,2011,11,53 »
Jepp, dette har jeg erfaring med!

Løsningen min var lenge å ha servo-olje tilgjengelig i bilen, og periodisk fylle opp. Men så fikk jeg feil på EU kontroll, og noe måtte gjøres. Midlertidig smurte jeg på silikon på snekka der hvor rattstammen går inn, og det holder faktisk den dag i dag (2 år etter).

Dette er er nok ingen optimal løsning, men så lenge den er tett, så ser jeg ingen grunn til å gjøre noe mer med det.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Geir G K

• 360 CID
Re: Lekasje i syresnekka
« Svar #2 på: Fr.,13,Mai,2011,15,45 »
Jeg tror det er dette settet;  http://www.quadratec.com/products/52449_0990.htm  min lakk også,  men jeg hadde slark så jeg bytta hele snekka,  underkant av 4000.-
Geir Grov Kristiansen
Wrangler TJ  modifisert
Medlemnr 783