Hei!
Jeg er den lykkelige eier av en 99 modell Laredo med 4 litern og Quadra Trac II.
Bilen er strøken og har ingen spesielle feil og lyter bortsett fra et par noe slitte hjullager som jeg skal inn å bytte i.l.a august.
Imidlertid så er det engang slik at jeg er "allergisk" mot lyder (vet - dårlig kombinasjon med å eie Jeep

og jeg har den velkjente ulingen i drivlinjen, verst mellom 90 og 100 km/t men hørbart over hele registeret helt fra start (det er så lite at kun det 90-100 ulingen som er noe irriterende).
Spørsmålet mitt er som følger:
Er det noen som har erfaring med oppgradering av drivlinje og blitt kvitt denne ulyden? Ble dette utbedret på senere modeller? Tenker da f.eks 2004 eller tilsvarende hvor delene kan passe overens?
Hva er alternativene som kan gjøres på nåværende hardware for å få det så stilt som mulig, eks bytte innmat i differ - til hva da?
Bytte til annen type kryss på mellomakslinger/akslinger? Hvilke er best?
Andre tips i forhold til drivlinje, både lyd- og styrkemessig mottas med takk.
Jeg har ikke planer om å løfte bilen mer enn 2-3 tommer, så det kan vel gås ut fra en nokså normal linje for øvrig. Og det er fortrinnsvis "lavt" budsjett. Har sett litt mot Sverige for verksted og delehandel, men kjenner ikke til noen anbefalte her i nærheten av Midt-Norge. Det beste hadde vel vært å etablere kontakt med en lokal "guru" selvfølgelig, så kom gjerne med tips om noen her inne kjenner til en slik

Mvh
Snorre Myrvik
Trondheim