Skrevet av Emne: Verksted i Bergen?  (Lest 2495 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget kristianha

• 258 CID
  • *
Verksted i Bergen?
« på: Fr.,24,September,2010,13,58 »
Noen som kan anbefale et bra verksted i Bergen som ikke er helt ukjent med Jeep og har fornuftige priser??   
Fikk nettopp min 03 Grand Cherokee 2.7 CRD igjen fra merkeverksted etter et skifte av automatgirolje. Prisen var 5900,- Det innbyr mildt sagt ikke til gjentagelse.
2003 Grand Cherokee Overland 2.7 CRD

Utlogget Skyjacker

• 360 CID
  • JK-09
Re: Verksted i Bergen?
« Svar #1 på: Fr.,24,September,2010,14,44 »
Morvik Mekaniske gjør en del på Wranlgere i hvertfall, og får deler fra BGNor.-.
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget provib@gmail.com

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
« Svar #2 på: Fr.,24,September,2010,18,44 »
Automatolja koster en 1000lapp i seg selv og 300.- for filter men 4600 kr for å skru av og på bunnpanna syntes jeg var vel drøyt!

Måtte bare komentere men kan desverre ikke hjelpe med det du egentlig lurer på. Lykke till!
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget Fighter

• JCN - Styre
  • Get a life!!
  • En SUVeren Jeep.
« Svar #3 på: Lø.,25,September,2010,15,10 »
Sitat
Fikk nettopp min 03 Grand Cherokee 2.7 CRD igjen fra merkeverksted etter et skifte av automatgirolje.
Hvis merkeverkstedet heter Bergheim, skygg unna. De har ikke hatt Jeep lenge, og tror ikke alle der vet hva en Jeep er ennå.
Morvik mekaniske som nevnt, er ikke noe spesialist på Jeep, men de har skrudd endel på dem, og i hvertfall en av mekanikerne har skrudd mye på 4x4. Dessuten er de flinke, hyggelige og helt sikker endel billigere enn Bergheim. Tlf. 55530042 (Morvik mek.)
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget HE

• 304 CID
  • **
« Svar #4 på: Lø.,25,September,2010,19,28 »
Forrige gang Jeep'en skulle på service benyttet jeg Morvik Mekaniske etter å ha lest mye bra om dem på dette forumet og hørt om andre kollegaer som hadde gode erfaringer der i fra. Jeg ble i hvert fall godt fornøyd, og planlegger også neste besøket der. Spesielt positivt var det at mekanikeren sto litt over tiden ( nesten en time faktisk ) for å få ferdig bilen. På et annet verksted ville du bare fått beskjed om den ikke ble ferdig i dag, men kan hentes i morgen. Kjempeflott service ;D
I tillegg fikk jeg direktekontakt med mekanikeren og han viste meg hva som burde skiftes ved neste service.

Deleprisene var likevel ikke alltid rimeliger en hos Bergheim .
Har nå kjøpt inn div. deler til bakhjulsopphenget, og noe annet småplukk fra Statene, og selv med tollsatser, og frakter ble det likevel bare 4,300.-, mens Bergheim skulle ha ca. 12.000.-.
Det gjenstår å se om alt passer :D , men mange av delene kommer fra Chryslers egen internett butikk, med samme delenummer som i Norge.
Sjekket også delepriser hos andre i Norge som Steinar Stolen, Aarnes og flere, men faktisk var alle dyrere en Bergheim på den totale prisen for alle delene jeg nå har kjøpt.

Selv om jeg da ikke skrur så mye selv, så blir det et noenlunde greit budsjett på dette bilholdet siden jeg sparer såpass bare på delene, og noen ting klarer jo jeg også. Gassdemperene til panseret kom i dag, og det var gjort på få minuter å skifte. Ulempen er jo at det tar litt tid å skaffe alt, men med litt planlegging går det greit.