Skrevet av Emne: Lyder i bakakslingen?  (Lest 2124 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Kris

• 360 CID
Lyder i bakakslingen?
« på: Ti.,26,Januar,2010,21,51 »
Har merket at det er ulyder i bakakslingen når jeg kjører. Når jeg drar i hjulene frem og tilbake kommer det en "klang" lyd (bilen på bukk). Jeg vet at det skal være litt slark, men ikke så mye at den lager lyder når jeg drar i hjulene!(Slarken ligger ikke i tromlene) Kan det være C-klipsene, lagere, er det fare for havari... Har forøvrig 33" hjul og 2" OME fjærløft. Har også satt på 2" bodylift (Som jeg for tiden krangler med BT for å få godkjent. Skal inn igjen på torsdag, "Wish me luck", har jeg trua nei, har jeg Tüv papirer ja!)
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget Jan-Erik

• 401 CID
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Re: Lyder i bakakslingen?
« Svar #1 på: On.,27,Januar,2010,22,25 »
Ja, jeg havarerte nettopp min bakaksling...   :'(

Jeg hadde en lyd når jeg hadde bilen i gir, og ga gass. Det var nesten verst når jeg kjørte slakt neddover, og ga litt gass... Merket ingen lyd når jeg hadde bilen på bukk, men så hørte jeg heller ikke etter på samme måte som du har gjort.

Yoken sitter fast?
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Kris

• 360 CID
« Svar #2 på: To.,28,Januar,2010,15,46 »
Jeg var innom vekstedet og hørte med en mekaniker der; han hadde fått flere henvendelser fra folk som syntes de hadde vel mye slark i akslingene(når man drar hjulet, og dermed stikk akslingen frem og tilbake). Han mente det ikke var farlig, men at det kom lyder syntes han var litt rart. Jeg var under og så litt nøyere i dag høres ut som lyden kommer fra tromlene denne gangen!
Var også hos BT i dag BL'en må av :-[. Skal sies at jeg ikke hadde Tüv på de to settene sammen(bare hver for seg), men hadde Tüv som referanse på procomp sitt 4" fjær sett som kan kombineres med BL...
Det ene BT stedet jeg forhørte meg med mente at ingenting av heving er lov !!! På det andre stedet var det greit. (Bare ikke i mitt tilfelle).

Mens jeg er i gang... Da jeg skulle sette inn baksetet passet det bare nesten(bilen er nå ti år) kjøpte nye braketter i dag, sete har jeg hatt siden bilen var ny. Settet er ca. 5cm for langt bak i forhold til festene bak. Har jeg et gammelt sete. ?
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget Jan-Erik

• 401 CID
« Svar #3 på: To.,28,Januar,2010,16,05 »
Jeg var innom vekstedet og hørte med en mekaniker der; han hadde fått flere henvendelser fra folk som syntes de hadde vel mye slark i akslingene(når man drar hjulet, og dermed stikk akslingen frem og tilbake). Han mente det ikke var farlig, men at det kom lyder syntes han var litt rart. Jeg var under og så litt nøyere i dag høres ut som lyden kommer fra tromlene denne gangen!
Var også hos BT i dag BL'en må av :-[. Skal sies at jeg ikke hadde Tüv på de to settene sammen(bare hver for seg), men hadde Tüv som referanse på procomp sitt 4" fjær sett som kan kombineres med BL...
Det ene BT stedet jeg forhørte meg med mente at ingenting av heving er lov !!! På det andre stedet var det greit. (Bare ikke i mitt tilfelle).

Mens jeg er i gang... Da jeg skulle sette inn baksetet passet det bare nesten(bilen er nå ti år) kjøpte nye braketter i dag, sete har jeg hatt siden bilen var ny. Settet er ca. 5cm for langt bak i forhold til festene bak. Har jeg et gammelt sete. ?

1. Ja, det er lyder, men det skal jo ikke bråke, om det gjør det?

2. Hvordan hevesett og bodylift har du? ProComp 4" + Performance Accessories (1-3")? Dette er ihvertfall godkjent sammen. Det har jeg, og flere, godkjent. Tror ProComp 4" settet også er godkjent sammen et annet bodylift sett. Husker ikke hvilket.

3. Det høres rart ut. Er du sikker på at du har montert brakettene riktig? Og setter du setet riktig inn på brakettene?
med vennlig hilsen

Min TJ garasje

Utlogget Kris

• 360 CID
« Svar #4 på: To.,28,Januar,2010,20,13 »
1. Lyder er vel riktigere å si, det er jo lyder i alt man drar i... mellomakslinger.. transferkasse... det er jo en Wranger, ikke en japansk lowrider ;D.

2. "ProComp 4" + Performance Accessories (1-3")" Hadde jeg hatt dette hadde det vært ok. Men jeg har OME 2" fjær løft og 2"  Performance Accessories. Før kunne BT godta dette, i og med at BL går sammen Procomp 4" løft. Men nå virker det som at BT ikke kan ta selvstendige avgjørelser uten at papirene stemmer på en prikk, eller at man i tillegg har et papir fra bil produsenten ::). Det andre stedet jeg forhørte meg med ville ikke godta løft i det hele tatt uten papirer fra bilprodusent. Blir spennende å se hva som skjer fremover...

3 Brakettene er riktig montert,har sett i tegningen. Setet fikk forrige eier med da han kjøpte bilen, det er to pinner som stikker ut på hver side(i forkant). En med klips og en uten. Har prøvd men det virker nesten som om disse pinnene er feil plasert i forhold til bilmodellen??
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget Jan-Erik

• 401 CID
« Svar #5 på: To.,28,Januar,2010,21,12 »
1. Lyder er vel riktigere å si, det er jo lyder i alt man drar i... mellomakslinger.. transferkasse... det er jo en Wranger, ikke en japansk lowrider ;D.

2. "ProComp 4" + Performance Accessories (1-3")" Hadde jeg hatt dette hadde det vært ok. Men jeg har OME 2" fjær løft og 2"  Performance Accessories. Før kunne BT godta dette, i og med at BL går sammen Procomp 4" løft. Men nå virker det som at BT ikke kan ta selvstendige avgjørelser uten at papirene stemmer på en prikk, eller at man i tillegg har et papir fra bil produsenten ::). Det andre stedet jeg forhørte meg med ville ikke godta løft i det hele tatt uten papirer fra bilprodusent. Blir spennende å se hva som skjer fremover...

3 Brakettene er riktig montert,har sett i tegningen. Setet fikk forrige eier med da han kjøpte bilen, det er to pinner som stikker ut på hver side(i forkant). En med klips og en uten. Har prøvd men det virker nesten som om disse pinnene er feil plasert i forhold til bilmodellen??

1. Hehe, ja, lyder skal det være, ellers er det noe galt ;D

2. Ok, ja, da blir det nok vanskeligere. De krever at alt er dokumentert...

3. Hmm... Jeg sleit også med å få inn setet, men etter litt prøv og feil så passet det inn. Om det var dette setet som fulgte med da bilen var ny så passer det nok. Jeg kan ta noen bilder av setet mitt i morgen, så kanskje det går opp noen lys..
med vennlig hilsen

Min TJ garasje

Utlogget Kris

• 360 CID
« Svar #6 på: To.,28,Januar,2010,21,19 »
Supert om du legger ut noen bilder av setet ditt...
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)