Skrevet av Emne: HJELP! Trenger råd ang Budget Boost-montering ZJ  (Lest 3741 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Fighter

• JCN - Styre
  • Get a life!!
  • En SUVeren Jeep.
Re: HJELP! Trenger råd ang Budget Boost-montering ZJ
« Svar #15 på: To., 1,Oktober,2009,01,38 »
Sitat
Kan dette være:

a) ubalanse i dekkene?
b) forstillingen som trenger en justering?
c) none of the above.....

Jeg holder en knapp på a) Det er ikke alltid dekkarbeiderne gjør en skikkelig jobb med avbal. Jeg måtte tilbake med 31" dekkene mine, da de begynte å "shake"etter 80 km/t, og ujevn summing. De klarte det 2. gangen. 120 uten "shaking", og jevn summing. Løkke te. ;)
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget skruknott

• 304 CID
  • **
« Svar #16 på: Lø., 3,Oktober,2009,11,28 »
hvis ikke du har kappet allerede kan jeg anbefale dremel - da kan du skjære litt og litt av gangen. kappet mine moderat først, så litt til, og til slutt litt til....og en dag det passer skal jeg spandere enda en cm ;)
mulig jeg klarer å hoste opp et bilde en dag, det er uansett ikke vrient å finne en linje som gjør at det ser originalt ut (hvis ikke du helst vil at det skal se modifisert ut...)

OJ

FERDIG!!  ;D

...men det subber fortsatt litt....  :-[

Bak tar dekket på høyre side såvidt borti eksorøret, så her må jeg bøye og bende litt. Foran subber begge borti den indre plastleppa når jeg svinger. Må kanskje kappe litt? Noen som har et bilde av et eksempel på en pent kappet forskjerm?? :-D
Safety third

Utlogget FiGu

• 258 CID
  • *
  • 1993 ZJ 5.2 V8
« Svar #17 på: On., 7,Oktober,2009,14,57 »
 :(
Jeg begynner å mistenke akslingen(e)... La på vinterdekkene for å teste. De er jo vesentlig mindre, så vibrasjonen er også mindre, men der er NOE som ikke er helt som det skal være...

Jeg har tenkt å ta med meg de STORE dekkene til avballansering igjen bare for å være sikker, og samtidig sjekke om det faktisk er høydekast i dem, så får jeg ta det derfra...

Finnes det noen god måte å sjekke om akslingen ikke er helt rett?

FiGu
Size matters - V8!

Utlogget Fighter

• JCN - Styre
  • Get a life!!
  • En SUVeren Jeep.
« Svar #18 på: On., 7,Oktober,2009,23,16 »
Det burde vel være mulig å merke forskjell på dekkvib. og vib.fra akslinger. Vil tro at akslingene lager hurtigere vibrasjon,mer som during, og dekkene rister. I hvertfall slik jeg har opplevd det.
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8