Skrevet av Emne: noen flere som trenger dette?  (Lest 2631 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Oseberg

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 367
noen flere som trenger dette?
« på: Sø.,26,April,2009,21,32 »
Hei

Skal handle dette settet og ble litt mye frakt for kun ett sett så kanskje flere som skal ha?

Settet: Et forings sett for Transfer skiftearms overføringer. Passer XJ/TJ 95-98.
Koster $20 eks frakt.


Settet: Har du knakkelyder i karosserikanal mellom forsetene når du gir litt gasspådrag, ja da er dette sannsylig fra slitte foringer i transfer skiftearms foringer.

Se write up link:http://www.4x4xplor.com/T-CaseTSB.html

og handler herfra http://www.grsuspension.com/en/catalog.asp?id=8751

Bestiller ila neste uke.  Ta kontakt dersom flere er intressert
 
« Siste redigering: Ma.,27,April,2009,04,57 av Oseberg »
TJ 4,0L 2001 Sahara

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: noen flere som trenger dette?
« Svar #1 på: Ma.,27,April,2009,23,09 »
Det holder faktisk å bytte kun den grønne eller den sorte plast foringe. husker ikke helt hvem. JEg gjorde dette hos leverandør for noen få år siden. De splittet settet og tok 50 kroner eller noe for den foringen  ;D

Jeg ville faktisk ikke kjøpt det settet. Se heller på ett ifra skyjacker som heter relocation bracket eller noe. Den er mye bedre, mindre avansert, også er den ikke festet til karosseriet lenger. den er festet i transfern, og dette betyr at du kan skifte mellom 4wd og 2wd i alle mulig slags vinkler uten problemer.

http://www.quadratec.com/products/12521_901.htm
« Siste redigering: Ma.,27,April,2009,23,13 av Tomas »
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

renegade

  • Gjest
Sv: noen flere som trenger dette?
« Svar #2 på: Ti.,28,April,2009,00,23 »
Det holder faktisk å bytte kun den grønne eller den sorte plast foringe. husker ikke helt hvem. JEg gjorde dette hos leverandør for noen få år siden. De splittet settet og tok 50 kroner eller noe for den foringen  ;D

Jeg ville faktisk ikke kjøpt det settet. Se heller på ett ifra skyjacker som heter relocation bracket eller noe. Den er mye bedre, mindre avansert, også er den ikke festet til karosseriet lenger. den er festet i transfern, og dette betyr at du kan skifte mellom 4wd og 2wd i alle mulig slags vinkler uten problemer.

http://www.quadratec.com/products/12521_901.htm

Alternativt denne:
http://www.novak-adapt.com/catalog/kit_sk2x.htm

Utlogget Oseberg

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 367
Sv: noen flere som trenger dette?
« Svar #3 på: Ti.,28,April,2009,05,24 »
Hm.... dette må jeg nok vurdere litt.

-Qadratrec: Dette er for automatkasse. Jeg har AX15 og NP 231. Passer ikke da om jeg leser rett.
-Novak adapt: Denne er en vinner, men USD 154.- var nå litt mye.

TJ 4,0L 2001 Sahara

Utlogget Rudi

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 237
  • Not prepared, still going
Sv: noen flere som trenger dette?
« Svar #4 på: Ti.,28,April,2009,08,11 »
Skyjacker sin brakett er til manuell og på 4wd sin side...
Har montert denne på min, helt alene enda det sto "experts only" på Quadratec sin side ;D
Men har du 2,5 liter? Tror girkassen heter AX5 da?
Du er jo Bergenser? Tar du turen på Roalds på torsdag kan du se åssen det ser ut på min...
Og spise raspeballer 8)
TJ 4.0 1997
Blå i vognkortet..

Utlogget Oseberg

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 367
Sv: noen flere som trenger dette?
« Svar #5 på: Ti.,28,April,2009,09,41 »
Skyjacker sin brakett er til manuell og på 4wd sin side...
Har montert denne på min, helt alene enda det sto "experts only" på Quadratec sin side ;D
Men har du 2,5 liter? Tror girkassen heter AX5 da?
Du er jo Bergenser? Tar du turen på Roalds på torsdag kan du se åssen det ser ut på min...
Og spise raspeballer 8)

Nope, har 4,0L - AX15 og da passer den ikke.
Er på jobb i Iran(Tehran) i skrivende stund...men fikk pokker så lyst nå på raspisser når du nevner det....
TJ 4,0L 2001 Sahara

Utlogget Rudi

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 237
  • Not prepared, still going
Sv: noen flere som trenger dette?
« Svar #6 på: Ti.,28,April,2009,15,42 »
Lurte fælt nå..
Til jeg fant garasjen din og så at du har en XJ (vedbod ;D)
TJ med 4l har ax15 hvis de har manuell, men de finnes vel knapt i Norge..
4wd sier braketten må modifiseres for å få den til å passe med ax15.
Kan bety så mangt, men det hjalp på min.
Samt å bytte motorfester og transferkassefeste, ble litt sjokket når eg så hvor dårlig det hang sammen :o
TJ 4.0 1997
Blå i vognkortet..

Utlogget Oseberg

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 367
Sv: noen flere som trenger dette?
« Svar #7 på: Ti.,28,April,2009,16,33 »
Lurte fælt nå..
Til jeg fant garasjen din og så at du har en XJ (vedbod ;D)
TJ med 4l har ax15 hvis de har manuell, men de finnes vel knapt i Norge..
4wd sier braketten må modifiseres for å få den til å passe med ax15.
Kan bety så mangt, men det hjalp på min.
Samt å bytte motorfester og transferkassefeste, ble litt sjokket når eg så hvor dårlig det hang sammen :o

Vedbod ??? heller sportsbod (Les: XJ Sport  ;D)
Henger det litt sammen? Jøss, du har en bra bil, her har du en enorm oppside på din som vi andre ikke har :)

Hva tror du er tilpassnings jobben?  File, borre,sveise, bøye, justere og #$!!¤ i 3-4 timer?

ALLE nye fester til min motor og girkasse ++ er i garasjen til jeg om 4 uker starter med motorbytte jobben.... og seriøs/ærlig nå, ALLE skruer, bolter har til nå sittet fast som bare f... Ikke sjans at det skal dette av, snarere tvert imot. 


« Siste redigering: Ti.,28,April,2009,16,37 av Oseberg »
TJ 4,0L 2001 Sahara