Skrevet av Emne: Chasiss nr på ramme. Hvor er du?  (Lest 3703 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget RoarH

• 258 CID
  • *
Chasiss nr på ramme. Hvor er du?
« på: Ma.,20,August,2007,14,05 »
Hei, noen som kan hjelpe. har hatt "stolheten" på EU kont.  Null feil å melde. bortsett fra 1 ting. de fant chasiss nr. på torpedoveggen, og ved fronruta, men ikke det som skulle være slått inn i ramma. Etter en tlf. til biltilsynet fikk jeg vite at dette skulle være bak V. forhjul.... har lett og lett, samt pussa litt, men ikke fått/funnet noe nr.  Noen som har et mer eksakt tips om hvor dette kan være slått inn. På forhånd takk.

roar@eet.no
JEEP jeg vil, men jeg får det ikke helt til.
Wrangler YJ. 88mod 4,2L aut.
Medlem 803.

renegade

• Gjest
Sv: Chasiss nr på ramme. Hvor er du?
« Svar #1 på: Ma.,20,August,2007,14,55 »
Hei, noen som kan hjelpe. har hatt "stolheten" på EU kont.  Null feil å melde. bortsett fra 1 ting. de fant chasiss nr. på torpedoveggen, og ved fronruta, men ikke det som skulle være slått inn i ramma. Etter en tlf. til biltilsynet fikk jeg vite at dette skulle være bak V. forhjul.... har lett og lett, samt pussa litt, men ikke fått/funnet noe nr.  Noen som har et mer eksakt tips om hvor dette kan være slått inn. På forhånd takk.

roar@eet.no

Du kan også ta en titt over/foran høyre bakhjul, det er endel som har hatt suksess med det.
Jeg fant rester av et nummer foran høyre fremhjul, men det var ikke rammenummeret (tror jeg).

Utlogget 85cj

• 360 CID
« Svar #2 på: Ma.,20,August,2007,23,08 »
Aaah, det vekker gamle minner.

Medlem 005

Utlogget Kjart

• 304 CID
  • **
« Svar #3 på: Ti.,28,August,2007,11,59 »
Har du en YJ og hvilket årsmodell er det?

Chassis nr. på min 1993 YJ befinner seg to steder på ramma, begge på innsiden av rammen på høyre side!
- første stedet er der hvor stabstaget festes til rammen, det andre stedet er der hvor høyre fremre bladfjær festes til ramma(bakre feste)!

På min svogers 1994 modell YJ er den rett nedenfor dørhåndtaket på passasjersiden(på ramma selvfølgelig), han lette i 2mnd. Ringte en hos importøren som kunne fortelle at det er forsskjellige steder på de forskjellige årsmodellen!

Husk at nr. ikke er lik nr. i vinduet, nr. i vinduet er VIN nr. (Vehicle Identification number) chassis nr. eller nummeret på chassis på min bil er ett 6 sifret nr. ikke ett langt alfanummerisk nr.

slik er det ihvertfall på min svogers og min YJ

lykke til

Utlogget RoarH

• 258 CID
  • *
« Svar #4 på: Ti.,28,August,2007,12,12 »
Det endte med at jeg måtte "få et nummer" var hos gutta på BT. De fant ingen ting ( der de selv hadde notert i sine egne papirer ) at det skulle stå. Enden på visa ble at de slo det inn på nytt. Bilen er nåt 100% Eu godkjet, og jeg er sabla blid.
JEEP jeg vil, men jeg får det ikke helt til.
Wrangler YJ. 88mod 4,2L aut.
Medlem 803.

Utlogget Wrangster

• 360 CID
    • Kvikksalg.no
« Svar #5 på: To., 4,Oktober,2007,22,11 »
Det er banka inn fra fabrikk på YJ også. Jeg fant det på min 88 mod YJ-ramme idag, etter å ha lest på et amerikansk forum at det skulle finnes på undersiden av den traversen der tanken er festa i fremkant. Man må løsne tanken i fremkant for å finne det. Tidligere har jeg blitt fortalt at wranglere ikke hadde rammenummer før det ble slått eller risset inn av BT i norge, men dette stemmer altså ikke. På min forrige wrangler hadde jeg også problemer med å finne det nummeret BT hadde risset inn, det var nesten rusta helt bort. Der var det rissa inn på innsiden av venstre forhjul.
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget Kylling

• 258 CID
  • *
Re: Chasiss nr på ramme. Hvor er du?
« Svar #6 på: Fr.,25,Februar,2011,16,44 »
hmmm.... fikk min hjem i dag fra eu kontroll. her var noe rart med det chassi nummeret gitt. for meg sa de at noen hadde filt det bort og stemplet på et nytt!?   ??? :'( håper ikke dette er tilfellet. så hvor finner jeg dette? området som var filt på var på bilens venstre side... dette er en 95 modell.