Skrevet av Emne: Power-knapp for automatkasse  (Lest 1575 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget jornn

• 258 CID
  • *
Power-knapp for automatkasse
« på: Fr.,10,Oktober,2008,15,10 »
Jeg har en 1995 4,0 Country, 4-trinns automat med selec-track. På denne biler er det ikke noen "power-knapp" for å øke turtallet før kassa skifter gir.
Alle andre XJ'er med 4,0 og automat+selec-track som jeg har sett på (og det er da noen etter hvert), har hatt denne funksjonen.

Er det noen som vet om girkassa har denne funksjonaliteten innebygget, slik at det i realiteten bare er å installere bryter og koble til, eller om selve kassa mi er annerledes.
JN

Utlogget mhjo

• 304 CID
  • **
Sv: Power-knapp for automatkasse
« Svar #1 på: Ma.,13,Oktober,2008,18,03 »
Så vidt jeg husker så er det en annen automatkasse på 95 + modellene, som bla har overdrive. Hvis du vil ha hissigere skift er det bare å sette automaten i "3" og skifte til 4 når det passer. I "3" drar den girene lengre ut.

Alernativt kan du strate i "1" og skifte manuelt. Det gi max aksellerasjon.

M
Jeep Cherokee Sport 2000 4.0l - Mods: Dynomax VT eksos, Magna flow sports cat, 62mm TB, K/N filter, 12-hull dyser, Viper Mod.

Utlogget simon

• Get a life!!
« Svar #2 på: Ma.,13,Oktober,2008,19,43 »
En nabo hadde en Wrangler engang, og han hadde montert en slik bryter.  Sa at det gjorde susen, ved at bilen ble mye kvikkere, siden den holdt lenger på gira.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget 85cj

• 360 CID
« Svar #3 på: Ma.,13,Oktober,2008,23,49 »
Mener å ha lest et sted at power-knappen forsvant en eller annen gang på 90-tallet og at på nyere modeller benyttes ¨power¨ mode hele tiden.
Det som endret seg når en bruker knappen er, som nevnt over,  ¨shiftpoints¨ d.v.s. at i power mode holder kassa seg lenger i lavere gear ved høyere turtall.
Medlem 005