Skrevet av Emne: Diesel maskin i TJ?  (Lest 5304 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget kjetil

• 360 CID
Sv: Diesel maskin i TJ?
« Svar #15 på: Lø., 8,Desember,2007,01,22 »
Hvis du er interisert i et diesel prosjekt kan du kjøpe en billig yj wrangler av meg. den er det påbegynt diesel prosjekt. men aldri ferdigstillt..

Mitt råd. ikke begyn på det.

Ta heller lærdom av det andre har gjort før deg . vil du ha mere power, kjøp enten kompressor kit til 2,5 litern. Eller finn en tj 4.0 som donor bil til din egen..

Spør "renegade" og "stein" hvor mange timer de har til nå med å forske på v8 instalasjon i tj. Å det skal være mere eller mindre rett fram ettersom det er mange som ha gjort det før....

Tenk deg da hva som skal til for at du skal få i en diesel å alt skal virke..

Men gir du f i alt som er av tekn utstyr i bilen å skal bygge deg en skaubil med diesel.

Kjøp en 6,5 gm turbo diesel med autokasse og transfer.

Da har du alt og du kan "bare" bygge noen mellom aksler og noen motorfester å du er i mål..

Eller enta enklere.

Kjøp en cherokee/grand cherokee som det alerede står diesel i..

Vil du ta den helt ut. kapp taket av bilen nevnt over å få sydd kalesje til den...

eller du kan ferdig stille min yj med diesel......
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

renegade

• Gjest
« Svar #16 på: Lø., 8,Desember,2007,11,57 »
Spør "renegade" og "stein" hvor mange timer de har til nå med å forske på v8 instalasjon i tj. Å det skal være mere eller mindre rett fram ettersom det er mange som ha gjort det før....

Hæ ?  Var det noen som snakket om  meg ?

Vel, som sagt osv:
Det enkleste er muligens å få tak i en komplett 4 liter fra en TJ, og da mener jeg komplett: motor, eksos, katalysatorer, charcoal dunken, bensinpumpa, girkasse, transfer, kabler, cpu'er, dashboard, tenningslås, nøkler osv, osv.

Utfordingen med TJ er ikke selve mekanikken, men elektronikken, den krever en rekke signaler for å funke uten at "Check engine" lampa skal bli din beste venn.

Et alternativ er en annen motor, men da må en være forberedt på å som minimum å kjøre med 2 cpu'er + masse jobbe med å koble sammen div. ledninger osv.

Mulig ja, men er ikke gjort på en dag.  Siden jeg bruker bilen stort sett på vinterstid, så er dette et typisk sommerprosjekt for meg.

Utlogget Stein-K

• Administrator
  • Get a life!!
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
« Svar #17 på: Sø., 9,Desember,2007,00,02 »
Sitat

Tja.....
- 50-70 timer "forskning", Lese andres gode råd, feil og "how to"
- 20-30 timer med BT, Jeepforhandlere, Amcar osv
- 50 timer med delesanking, henting og handel
- 100 timer + for montering...

Tar litt tid ja!!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!