Skrevet av Emne: Kufanger, dere som har fått det godkjent.  (Lest 1762 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget LesPaul

• 304 CID
  • **
  • 2000 mod TJ
Kufanger, dere som har fått det godkjent.
« på: Fr., 9,November,2007,14,24 »
Har omsider skaffet meg kufanger fra Warn, lignende denne, bare til TJ.
http://www.warn.com/truck/mounting-systems/rockcraw_grilleguard.shtml

Har sjekket med biltilsynet, og siden jeg bestilte time før fristen gikk ut i Mai, så kan jeg forholde meg til de gamle reglene.
Et av punktene han sa til meg på telefon, var at kufangeren ikke kan bygge med enn 80mm ut fra bilen. Hvordan måler de det? Mange her har jo godkjent fangere med 20' helling foremover. Måles det fra ytterkant av bilen til innerkant av røret på kufangern så går det akkurat tror jeg. Men hvis det måles til fremkant av kufangeren, så er det ikke sjangs. Skal man måle fra ytterste del av bilen, så må det vel måles fra ytterst på de gummibeskytterne?

En annen ting er at det ikke fulgte med noen andre papirer enn monteringsanvisning. Må det ikke være noen papirer som viser at fangeren et godkjent og testet iforhold til de og de kravene??

70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget sandviper

• 401 CID
Sv: Kufanger, dere som har fått det godkjent.
« Svar #1 på: Fr., 9,November,2007,22,37 »
Tror det er sånn at skal du få godkjennt en kufanger må du ha papirer på at den tilfredstiller visse krav. Eller kunne dokumentere at ku fangeren ble levert som standard på bilen, altså at den stod i delekatalogen, når bilen var ny.

Ingen av disse gjelder Warn fangeren så tviler på den blir godkjennt.

Jeg gidder ikke prøve å godkjenne min, skrur den bare av når jeg skal på BT.

-Kjetil
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget LesPaul

• 304 CID
  • **
  • 2000 mod TJ
« Svar #2 på: Lø.,10,November,2007,09,57 »
Så ingen her har godkjente kufangere?
Kan det ikke bli helvete om man skulle være så uheldig å skumpe borti en fotgjenger med ulovlig kufanger?
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget LesPaul

• 304 CID
  • **
  • 2000 mod TJ
« Svar #3 på: Lø.,10,November,2007,15,30 »
I allefall burde det være mulig å få tak i en lignende fanger med godkjenning. Har frem til jul på meg, så jeg må speede på.