Skrevet av Emne: Styresnekke  (Lest 1474 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget JeepE+R

• 304 CID
  • **
  • 96 ZJ 5.2 V8
Styresnekke
« på: Fr., 3,Juli,2015,15,06 »
Har en snekke som lekker ved pitmanarmen og nå lurer jeg på om jeg rett og slett skal kjøpe en ny siden pakningsskifte etc ikke alltid virker å være vellykket.

Skal jeg gå for en original Mopar eller en aftermarket?

Ser Crown- snekkene får blandet kritikk, mest dårlig.
Er også i tvil om det lønner seg å kjøpe en remanufactured, særlig hvis den er bygget av A1 (iflg amerikanske jeep-forum er disse ofte dårlig)

Noen som har erfaring/forslag?
Just
Empty
Every
Pocket

Utlogget JeepE+R

• 304 CID
  • **
  • 96 ZJ 5.2 V8
Sv: Styresnekke
« Svar #1 på: To., 9,Juli,2015,11,29 »
Noen som vet hvor man kan få kjøpt helt ny styresnekke? Altså ikke remanufactured...

Har sjekket Jeep- forhandler, men den koster 13800,-  :o
Just
Empty
Every
Pocket

Chryslercrap

• Gjest
« Svar #2 på: Lø.,11,Juli,2015,20,56 »
Jeg kjøpte ei reman. AC-Delco styresnekke til WJ fra rockauto, var god som ny den, jeg leste også mye negativt om A-1. Ser de har Ac-Delco til ZJ også.

Utlogget A-Ball

• 304 CID
  • **
  • The A-Ball
Styresnekke
« Svar #3 på: Sø.,12,Juli,2015,10,30 »
Om den snekka du har ikke er slarkete men kun lekker ved utgående aksel så koster ikke ett pakningsett allverden, og jobben er ikke vrien, jeg gjorde dette på en TJ jeg hadde ifjor og det funket fint:)
Det er verdt ett forsøk før en bruker store penger på en ny en
1996 Jeep ZJ

Utlogget JeepE+R

• 304 CID
  • **
  • 96 ZJ 5.2 V8
« Svar #4 på: Sø.,12,Juli,2015,15,32 »
Takk for svar!

Chryslercrap (stilig navn) hvor lenge har du kjørt med den snekka nå da? Jeg har fått tilbud på en helt ny Mopar nå til 10000,- det er fremdeles mye men da vet jeg at den holder minst 150.000 km til :P

A-Ball: Den er slarkete. Har strammet den litt men da knep den i svingene. Dødgangen ble mindre men... har løsnet den litt opp igjen nå ca 1/8 og nå svinger den jevnt men dødgangen på nesten 10 cm er tilbake.

Når det er sagt. Holder på å bytte alt i forstilling ++ i forb med 3" løft. Bestiller nye JKS justerbare trackbars foran og bak fra Quadratec i morgen. Jo mer jeg får byttet samtidig slik at samspillet mellom nye deler blir smooth, jo mindre slitasje fremover er min filosofi. Fant ut at relokaliseringsbrakett er noe CRAP! iaf på ZJ :P
Just
Empty
Every
Pocket