Skrevet av Emne: jeep grand cherokee, eventuelt kjøpe den  (Lest 1448 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Jankow81

• 258 CID
  • *
jeep grand cherokee, eventuelt kjøpe den
« på: Sø.,14,Juni,2015,19,46 »
hei. har laget et innlegg før angående en grand cherokee 4.0 l, 1993, som jeg tenkte kjøpe, og tenkte spørre noe viktig, siden da tenkte se på bilen og eventuelt kjøpe den, men mest sannsynligvis kjøpe den. men hva er det jeg skal gå etter, når jeg skal se over bilen, fort og enkelt? jeg er ikke akkurat den mest bilkyndige, men, skal gjøre mitt beste, har ikke så mange, som kan hjelpe meg med bil osv.og ingen som kan bli med meg. så blir bare meg.

Utlogget ahamm

• 258 CID
  • *
Sv: jeep grand cherokee, eventuelt kjøpe den
« Svar #1 på: Sø.,14,Juni,2015,21,38 »
Bestill time hos NAF for test.

Utlogget HardKåre

• Administrator
  • 360 CID
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
jeep grand cherokee, eventuelt kjøpe den
« Svar #2 på: Sø.,14,Juni,2015,22,51 »
Ha med klær så du kan krype under bilen. Sjekk for oljelekkasje fra motor, gir og differensialer. Kjenn på mellomaksler for slakk. Kjenn på drivknutene. Sjekk for olje i kjølvann, vann i olja. Kjør bilen varm, sjekk at 4x4 virker.
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget Tony Soprano

• 304 CID
  • **
« Svar #3 på: Ma.,15,Juni,2015,10,16 »
Ha med klær så du kan krype under bilen. Sjekk for oljelekkasje fra motor, gir og differensialer. Kjenn på mellomaksler for slakk. Kjenn på drivknutene. Sjekk for olje i kjølvann, vann i olja. Kjør bilen varm, sjekk at 4x4 virker.

I tillegg ville jeg sjekket for rust på innsiden av kanaler (spesielt hvis det er en laredo med plastikk utenpå), innsiden i nedkant av dører, innsiden av hjulbuer/kasser bak. Ville også kjent på slakk fra dørene, spesielt førerdør, ingen stor sak, men grunnlag for pruting.

Lytt etter ulyder fra drivverk, ikke uvanlig at det er litt lyd fra pinjonglageret i bakaksel, gjør forsåvidt ikke så mye, men kan da prutes noe.

Kjør bilen på dårlig vei, hør etter slag og klunking.

Utlogget Jankow81

• 258 CID
  • *
« Svar #4 på: Ma.,15,Juni,2015,10,36 »
tusen takk for alle gode rådene. er veldig takknemmelig for det. skal notere meg det som dere har skrevet. og følge rådene. syntest det er veldig viktig få prøvekjørt bilen osv. er bilen høy under?regner vel med det :) slik jeg får sett under bilen. han bur 30 km fra dit jeg skal. så bilen er nok varm når jeg har ankommet dit med toget. skal sjekke det meste på bilen. men har da fått en rapport også, en som han kjenner, som jobber på verksted, har sjekket over den. men betre være føre var, og se om finner noen feil, hvis jeg finner en feil skal jeg prute. er ikke en laredo forresten. da er jeg spent, på å se bilen :)

Utlogget Jankow81

• 258 CID
  • *
« Svar #5 på: Ma.,15,Juni,2015,10,42 »