Skrevet av Emne: Gearkassa, flushing eller filter og justering  (Lest 1520 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget AndreasA

• 258 CID
  • *
Gearkassa, flushing eller filter og justering
« på: Fr.,15,Mai,2015,15,04 »
Hei! Noen som har erfaring med flushing i forhold til filter og justering av automatkasse?

Utlogget JeepE+R

• 304 CID
  • **
  • 96 ZJ 5.2 V8
Sv: Gearkassa, flushing eller filter og justering
« Svar #1 på: Ti.,19,Mai,2015,18,06 »
Typisk at ingen svarer.... ;)

Håper dette er til hjelp.
Angående flushing så kan det se ut som at dette kan gjøre underverker og gi kassa di opp til flere års ekstra levetid, men flushing passer ikke alle. Hvis du har opplevd spon i bunnpanna der sponene kommer hyppigere og det blir mer for hver gang, kan en flushing gjøre mer skade enn nytte.

Er det lenge siden du skiftet automat olje? Hvilken bil har du?
Just
Empty
Every
Pocket

Utlogget HardKåre

• Administrator
  • 360 CID
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
« Svar #2 på: Ti.,19,Mai,2015,19,52 »
Når du bare bytter olje og filter bytter du ca. halvparten av gearoljen på en automat. Noen converteren finner du drain plug på mellom motor og gear, og kan således tappe ned ytterligere 1/4 der. (usikker på Jeep)

Når jeg hadde fått overhalt ei automatkasse med litt spon i, var jeg usikker på om det kunne sitte noe spon igjen i oljekjøleren. Derfor monterte jeg kassa, og hektet på røret TIL oljekjøleren, mens røret FRA lot jeg ende opp i et oljekar. Så kjørte jeg motoren og automaten til jeg hadde fått skylt gjennom ca. 2l olje, skrudde sammen, toppet opp, og kjørte på tur!

Men å bare flushe ei kasse som vedlikehold har jeg ingen erfaring med.
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget AndreasA

• 258 CID
  • *
« Svar #3 på: On.,20,Mai,2015,12,47 »
Takker for svar! Jeg hadde ikke spon i bunnpanna når jeg bytta filter sist. Tror det var i fjor, muligens 2år siden. Det er en jeep grand cherokee laredo 4l 96modell.