Skrevet av Emne: Keyless remote - Nøkkel  (Lest 2022 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget slimjim

• 258 CID
  • *
Keyless remote - Nøkkel
« på: On.,26,November,2014,09,00 »
Hei

Akkurat kjøpt 99mod WJ. Jeg fikk ikke med denne knappen til sentrallåsen, "keyless remote" heter den vel på engelsk....

Jeep-forhandler skal ha nesten 2500,- for en slik knapp, men på Ebay koster de fra 50,- til 1000,- .... Om jeg kjøper på Ebay, hvordan blir det da med programmering av denne? Glemte å spørre Jeep om det er knappen som koster, eller selve programmeringen... Evt, kan man gjøre det selv?

Utlogget WJHH

• 304 CID
  • **
  • 2008 Jeep Commander Overland 3.0CRD
Sv: Keyless remote - Nøkkel
« Svar #1 på: On.,26,November,2014,10,35 »
Hei.

Du kan ikke gjøre det selv på WJ så langt jeg vet. Synes det er merkelig at du ikke fikk dette med.
Kjøpte du bilen av forhandler eller privat. Hos en forhandler ville jeg kranglet meg til minimum en i handelen.
Trudde det normalt skulle følge med to sett nøkler med fjernkontroll. Følgte med to til min 2000 Limited. Mulig det
kun følger med en på Laredo... De var noe slitt, så jeg kjøpte to nye fjernkontroller på Ebay og byttet over innmaten
fra de gamle. Hva det koster å programmere de, vet jeg ikke.
Senere kjøpte jeg flippnøkler med innebygget fjernkontroll på Ebay og byttet over transponder fra nøkkel
og innmat fra fjernkontrollen. Nøkkelbladet fikk jeg slipt hos Jernia for under 100 lappen... :
http://www.ebay.com/itm/3-Buttons-Remote-Flip-Folding-Key-Shell-Case-For-Chrysler-Dodge-Jeep-2-1-Panic-/280952940251?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AJeep%7CModel%3AGrand+Cherokee&hash=item416a19a6db&vxp=mtr
2008 Jeep Commander Overland 3.0CRD
2000 Grand Cherokee 3.1TD Limited "Solgt"

Utlogget slimjim

• 258 CID
  • *
« Svar #2 på: On.,26,November,2014,10,55 »
Kjøpte bilen privat, og han jeg kjøpte av hadde kun hatt bilen et år, og hadde aldri hatt denne kontrollen. Kan jo også legge til at jeg måtte få slipt ny nøkkel, da originalnøkkel var veldig slitt. Det kostet 1200,- hos nøkkel-fyren å slipe denne pga startsperren, ble jeg fortalt....

Utlogget WJHH

• 304 CID
  • **
  • 2008 Jeep Commander Overland 3.0CRD
« Svar #3 på: On.,26,November,2014,12,06 »
Stemmer. Det ligger en liten chip inne i nøkkelen (Transponder) som må være programmert opp mot mottakeren i startlåsen..
Du må ha to original nøkler for å kunne programmere ekstra nøkler selv...
http://www.wjjeeps.com/sentry.htm
Du må dessverre også ha en original fjernkontroll for å programmere inn ekstra selv..
http://www.jeepgarage.org/f203/how-to-reprogram-remote-keyless-entry-for-04-jeep-grand-cherokee-ltd-21645.html
2008 Jeep Commander Overland 3.0CRD
2000 Grand Cherokee 3.1TD Limited "Solgt"

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #4 på: On.,26,November,2014,12,36 »
Det følger nok med to på Laredo også, iallefall fikk jeg det med.
En grå og en sort.
Er glad jeg har dem for nøkkelen funker ikke i dørlåsen, den går bare rundt og rundt.
Og på passasjersiden er det jo ingen dørlås.
« Siste redigering: On.,26,November,2014,12,39 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.