Har det siste året hatt problemer med varmeapparatet som ikke har gitt tilstrekkelig varme, og etter en tids kjøring så mister det temperaturen og gir for lite varme til å holde behagelig temp i bilen ved 10 grader utetemp.
Har byttet blend doors, og på oppfordring fra en wj ekspert byttet jeg også temperatur styreenheten (den med reguleringshjulene på i dashbordet)
Har ikke hatt problem hverken med frostvæskelukt i bilen, eller damp/dugg på rutene, før den siste uken før eg fant ut av det, rev frem gulveppet oppe i venstre hjørne i fotbrønn på pass. siden, og fant der en tynn stripe med frostveske...

Kjøpte varmeveksler på rock auto til ca 600 inkl frakt...

Forhandleren skulle 5600,-

Jobben tok -Minimum- en dag, så Ihvertfall 10 000 (med trykk på ihvertfall) var beskjeden eg fikk...

Var aldri planen å sette den på verksted, men er litt kjekkere å gjøre jobben(og enklere å få tillatelse av samboeren når hun hører hvor mye jeg sparer på å bruke hele lørdagen)
Jeg sjekket youtube, der var det en som har lagt ut steg for steg hele jobben med å ta ut dashen (ufattelig stor hjelp) i 3 videoer...
Fra jeg begynte til jeg var ferdig så var det gått 8 timer (har hørt estimat på 10-12 timer, og var det som ble sagt hos forhandler)
Så slik jeg ser det har jeg spart mellom 15 og 20 lapper på en dag... (ikke hver dag jeg har så god timebetaling...)

Nå er lufta ut av apparatet på kanten til å vær ubehagelig varm når jeg holder hånda rett over, ved varm motor, tidligere var det litt varmere enn kroppsttemp...
Så det neste blir å teste på langtur til fjells og se om samboeren slipper å sitte med ytterjakke etter en times kjøring...

(ca 1 times kjøring så begynte det å miste varmen helt før)
og før sommeren må ac fylles på igjen, da disse rørene måtte skrus av
hvis noen skal gjøre dette så er jobben i seg selv ikke vanskelig for en som kan skru litt, men den er litt omfattende...Men som sagt, sjekk ut video på youtube...så går det som smurt

Bilen er foressten en 99 wj 4,7l med tosoners klimaanlegg