Var å kjøpte nytt batteri til bilen idag, kom en ansatt i denne butikken jeg ikke skal nevne som jeg med en gang fikk en følelse ikke hadde noe som helst interesse av annet enn å cashe inn lønna en gang i måneden.. Greit nok.. Han spurte om reg. nr, det fikk han klart å tydelig, aha, du kjører Caravelle??
Ehm, neeeei, jeep.. Han hadde tasta inn feil reg. nr... Greit nok..
Jeg rettet opp feiltrykka og sa jeg kjørte Jeep Cherokee..
Så gikk han på lageret og kom med et batteri han sa var feil, så forsvant han igjen.. Greeeeit nok..
Så kom han med et batteri som i første øyekast så riktig ut, ikke så stort..
Da var dette spikra tenkte jeg å betalte..
Så kom jeg hjem, første jeg ser er at polene er motsatt i forhold til batteriet som sitter i nå..
Greeeeeeeit nooook, kanskje det skulle stå andre veien eller noe da det batteriet som sitter i ikke er orginalt tenkte jeg..
Så tok jeg ut det som sto i og så da at det nye batteriet er jo minst 3 cm høyere enn det gamle..
Prøvde allikevel å sette i det nye, men det er absolutt ikke "ment to be"! Totalt feil..
Argh, da får`n prøve igjen i morgen og bytte det, håper det er en som faktisk klarer å åpne øya mer enn 40% som står der..
Spørsmålet blir da, er det forskjeller i batteriene i xj? Burde jo ikke være mulig å få feil når han taster inn reg.nr da??