Jeg kjører en 99 WJ, har hatt den 7-8 måneder og er storfornøyd

Kjøpte gjennom jeepforhandler, og har fått utbedret en del småplukk - bl.a skiftet bremseskiver foran og et styreledd (opphengskule?). Alt av kryss, hjullager og akslinger er gått over og sjekket for slakke, de sier alt er i orden. Dekkene (245/70-16) er nybalanserte.
Likevel så opplever jeg en vibrasjon rundt 80 km/t når jeg slipper gassen slik at motoren bremser bilen. Oppleves som svak vibrering/romling. Noen som har peiling på hva dette kan være? Neppe noe alvorlig, men litt irriterende når bilen er gjennomgått og "tipp topp".
I tillegg virker det som om bremseskivene har slått seg igjen etter ca 3 mnd bruk. Jeg har Akebono, ikke Teves-kalipere foran. Merkelig dette, jeg har kjørt "hatt-kaill" og bruker motorbrems vha nedgiring på automatkassa, samt unngår å kjøre i dammer, så jeg mener ikke at kjørestilen skulle ta knekken på skivene så fort. Hadde en 02 Cherokee (Liberty) et par års tid, den veier like mye og den kjørte jeg MYE med uten noe slags bremseproblematikk. Hva slags kalipere/skiver har disse da de tydeligvis er mye bedre?