Skrevet av Emne: U-lyd i servoen  (Lest 1957 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget crxnos

• 258 CID
  • *
U-lyd i servoen
« på: Lø.,31,Oktober,2009,16,04 »
Har en ulyd i servopumpa mi... en skikkelig kvass pistrete lyd.. Hvis jeg tar tak i  pumpa og drar den fremover i motorrommet så blir lyden helt borte....    Er det lagret som er dårlig?? Tok av reima og kjente på reimskiva, og det er maks 1mm slakke på skiva....
Også hvis jeg løsser pumpa blir den helt stille...

Hm kan det være at reima er dårlig og tar på feil plass på reimhjulet??

Motorn er en 2.5l fra 98

Utlogget provib@gmail.com

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
Re: U-lyd i servoen
« Svar #1 på: Lø.,31,Oktober,2009,16,57 »
Jeg kan ikke med sikkerhet svare på dette men :
Jeg antar at det er lagrene som er slitt desverre.  1mm slark høres for meg ut som altfor mye. Har nettopp hatt av pumpa mi også for å lakkere den å der mener jeg det ikke var antydning til slark. Men er det slark i lagrene vil jo reime gå bittelitt skjevt på skiva å mulig lage lyd men tror heller lyden kommer fra lagrene ja. Nå ser jeg det ikke er samma servopumpa på 2,5L og 4L for ellers hadde jeg hatt en ekstra liggend.
De koster jo noen kroner men er ikke avskrekkende.

http://www.quadratec.com/products/56111_09.htm
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget yeyeye

• 360 CID
« Svar #2 på: Lø.,31,Oktober,2009,18,13 »
Har også en slik plystrelyd jeg mistenker kommer fra servopumpa, litt slakk i min også. Lyden kommer mest på tomgang og forsvinner med turtallet. Denne pumpa skal vistnok være ganske ny(den ser helt ny ut også), men den har slakke, mulig er reima vært for stram, noe som tar lager fort!

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget crxnos

• 258 CID
  • *
« Svar #3 på: Lø.,31,Oktober,2009,23,22 »
hahaha....har funnet ut hva lyden var... Jeg lente meg på luftfilteret og då spratt motoren opp til ca 3000rpm... Innsuget var løst.... Så når jeg dro i servopumpa ble lyden borte fordi da tettet det bedre på manifolden... Så jeg har altså kjørt over hundre mil i går med manifolden på slep ;D  Da skal det mye til for å ta livet av 2,5litern :)  hoho go motor....

Utlogget yeyeye

• 360 CID
« Svar #4 på: Sø., 1,November,2009,22,11 »
 ;) hehe, kansje sjekke manifolden jeg også da...
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget provib@gmail.com

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
« Svar #5 på: Ma., 2,November,2009,11,00 »
Ser man det:-)

Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)