Skrevet av Emne: el. problem jeep?  (Lest 1569 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget doo-kie

• 258 CID
  • *
el. problem jeep?
« på: Ma.,17,November,2008,12,22 »
Har en 95mod Jeep Cherokee 2,5td.
Problemet er at av og til forsvinner alt av lys i dash, samt speedom, turteller, oljetrykksmåler osv.
Når dette skjer får motoren skikkelig hard gange, høres ut som den nylig er startet opp. Men motoren går, den vil ikke stoppe.
regner med det må være noe med Insp, eller...
Noen som har vært borti noe lignende ???
Var på verksted i forrige uka, men de viste ikke hva det kunne være. De trodde det var dynamoen, men Har målt den og den lader som normalt!

MVH Jens Petter

Utlogget provib@gmail.com

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: el. problem jeep?
« Svar #1 på: Ti.,18,November,2008,22,29 »
Har ikke vært borti akknurat ditt tilfelle men for meg høres det ut som komtaktbrudd/dorlig kontakt eller enkortsluttning ett eller annet sted. Som blacker ut en hel krets som muligens også mater en føler eller noe styring av motoren. høres ikke ut som feilen ligger i noe mekaniske deler av motoren. 
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget doo-kie

• 258 CID
  • *
« Svar #2 på: Ti.,18,November,2008,23,42 »
Nei det må være noe elektrisk! For når alt kommer tilbake får motoren normal gange igjen.
Hvis jeg kjøper den der boka som de selger på: http://www.automobilia.no/
Er det da el skjema over dieseln også? eller er bensinern og diesel lik?

Utlogget ugh!

• 258 CID
  • *
« Svar #3 på: To.,20,November,2008,19,24 »
Det sitter et el-knutepunkt inne i veggen ved sikringsboksen ved beinplassen på passasjersiden. Deriblant en hovedkontakt for el inn. Dersom mutteren ikke sitter skikkelig, eller noen av kontaktene i dette punktet er svake, blir det trøbbel. Når bilene ble importert har det vært norske fingre inne i dette punktet og koblet på "strømtyver" til releer for påbudte atomatiske kjørelys. En kilde til trøbbel for meg ihvertfall.

Utlogget Amund

• 304 CID
  • **
« Svar #4 på: Fr.,28,November,2008,22,39 »
Nei det må være noe elektrisk! For når alt kommer tilbake får motoren normal gange igjen.
Hvis jeg kjøper den der boka som de selger på: http://www.automobilia.no/
Er det da el skjema over dieseln også? eller er bensinern og diesel lik?

Såvidt jeg vet eksisterer det ikke Haynes-bøker på diesel i det hele tatt, der er du på bar bakke :) Skjemaene for bil og instrumentering stemmer 'kanskje', men der er ikke haynes noe tess uansett, det er for mye forskjeller bare fra år til år på disse bilene til at det er noe særlig hjelp med haynesbok når det gjelder elektrisk. (eller noe annet i det hele tatt, hvis du ikke vet hvordan du skifter hjul er haynes fin, men greier du det står det ikke en eneste bokstav i haynes du ikke kunne finni ut sjøl... hver gang du lurer på noe står det 'see a qualified workshop' ::) )

Jeg overhalte en 2,1 TD, greide da å få tak i original verkstedmanual på motoren. GULL verdt! På bensinbilene finnes det masse originale manualer å finne på nettet, tipper ledningsnettet under dashbordet funker å slå opp der selv om det er diesel, sjekk 'sticky'-linkene over her, står nok der (greatlakesxj.com eller noe i den dur)