Skrevet av Emne: lyd type U  (Lest 2194 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget jeger

• 304 CID
  • **
lyd type U
« på: To., 6,Desember,2007,19,48 »
Har lest litt og pløyd meg gjennom en del emner ang oppdagelsen min i dag. Så vet ikke om det er så mye å tilføre. Men fikk ørene opp for en ulyd når jeg kjørte høyresvinger hjem fra jobb i dag. Ordlyden beskrives som"t-r-r-r-r-r-r-r" (bra beskrivelse,  ikke sant) når jeg ligger i svingen. Litt vanskelig å oppfatte hvor den kommer fra.
Men har blitt nevt lammeller og lager her. Hjullager tror jeg ikke det er. kan det være flere løsninger på hva dette kommer fra? Som sagt kun registrert i høyresvinger så langt.
Geir Morten
Orkdal

renegade

• Gjest
Sv: lyd type U
« Svar #1 på: Fr., 7,Desember,2007,09,03 »
Har lest litt og pløyd meg gjennom en del emner ang oppdagelsen min i dag. Så vet ikke om det er så mye å tilføre. Men fikk ørene opp for en ulyd når jeg kjørte høyresvinger hjem fra jobb i dag. Ordlyden beskrives som"t-r-r-r-r-r-r-r" (bra beskrivelse,  ikke sant) når jeg ligger i svingen. Litt vanskelig å oppfatte hvor den kommer fra.
Men har blitt nevt lammeller og lager her. Hjullager tror jeg ikke det er. kan det være flere løsninger på hva dette kommer fra? Som sagt kun registrert i høyresvinger så langt.

Et av kryssa foran ?

Utlogget Jeep

• 401 CID
« Svar #2 på: Fr., 7,Desember,2007,10,25 »
Har du sjekket om hjulboltene er tilskrudd? Hvis de er løse på et hjul, får du slik lyd i sving r-r-r-r-r-r. Ikke spør meg hvordan jeg vet det :-[
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget atle

• 304 CID
  • **
« Svar #3 på: Fr., 7,Desember,2007,17,08 »
det vet jeg ;-)
men det høres ut som kryss foran

Utlogget jeger

• 304 CID
  • **
« Svar #4 på: Lø., 8,Desember,2007,21,30 »
Vel kryssa virket tight og fin og lyden er helt borte nå. Mulig det rett og slett bare var noe som lå å vibererte inne i bilen :-[
En anne lyd som forekommer er en svak donkelyd. Prøvde meg litt frem i dag med å ta av quick disconectene og da kom lyden bort. Så der må det vel noe tilpassning til. Er den utgaven som ikke trenger å sveises, med to splinter på hvert staget. Noen som har opplevd det samme?
Geir Morten
Orkdal

Utlogget jeger

• 304 CID
  • **
« Svar #5 på: Ma.,10,Desember,2007,17,19 »
Kremt kremt....det var ene krysset ja. Er inntakt enda da. Noen som har delenr på dette krysset? Er de av samme dimensjon som på mellomakselen? Er vel en annen type da låseringene ser ut til å være på innsiden av yoken...?
Geir Morten
Orkdal